ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הפשרה של סער

דיווח: רה"מ בנט נאבק להחריג את עצמו מהחוק להגבלת כהונה

ראש הממשלה בנט יחד עם השרה שקד עמלו בימים האחרונים לערוך שינויים בחוק להגבלת כהונה, כך שכהונתו של בנט כעת לא תחשב בספירת שמונה שנות כהונה רציפות

דיווח: רה"מ בנט נאבק להחריג את עצמו מהחוק להגבלת כהונה
בנט ולפיד בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

בימים האחרונים נעשו מאמצים מצד שרי ימינה לשנות את הצעת החוק של השר גדעון סער להגבלת כהונה - שעברה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה - כך שלא תחול על כהונתו בהווה של רה"מ בנט. לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', ראש הממשלה בנט ושרת הפנים איילת שקד דרשו שהחוק יחול רק על "כהונה רציפה" של שמונה שנים.

שר הביטחון בני גנץ מחה על השינוי וטען לפי הדיווח כי מדובר ב"בדיחה" ולבסוף שר המשפטים סער בישל פשרה לפיה אחרי שלוש שנות צינון מתפקיד ראש הממשלה, הספירה תחל מחדש. 

עוד דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט יצא היום במהלך ישיבת הממשלה הבוקר, כדי לסגור את הפרטים ולפקח מקרוב על הנוסח הסופי של החוק.

הצעת החוק להגבלת כהונה לראשי ממשלה אושרה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, ותעלה בקרוב להצבעה בקריאה ראשונה.

לפי ההצעה של שר המשפטים גדעון סער, ראש ממשלה יוכל לכהן בתפקידו 8 שנים רצופות וגם במצטבר למעט אם תהיה תקופת צינון של לפחות 3 שנים.

החוק לא יחול על ראשי ממשלה שכיהנו כבר בעבר, כך שבניגוד לחוק שיאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, החוק של הגבלת הכהונה לא תשפיע על עתידו הפוליטי של ראש האופוזיציה נתניהו.

במפלגתו, 'הליכוד', תקפו את הצעת החוק של סער, וטענו שהיא נוגדת את השיטה הפרלמנטרית בישראל: "דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה, אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם".

"ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו", ציינו למרות שבעבר, נתניהו אמר ב-1997, בזמן שכיהן בכהונתו הראשונה כראש ממשלה, שהוא תומך בהגבלת כהונה, אם כי אז הוא כלל את זה בחוק של בחירה ישירה, ובכך השיטה בישראל הייתה פחות פרלמנטרית".הגבל

נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד