כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קריאה מפתיעה

חבר הכנסת מ'יש עתיד' דורש להחריג את מיץ הענבים

מחר צפויה לדון ועדת הכספים בכנסת בצו שעליו חתם שר האוצר אביגדור ליברמן לייקור גורף של משקאות ממותקים, כשברקע המיסוי על המיצים הטבעיים והמשקאות עם תחליפי הסוכר. הערב יוצאת קריאה מפתיעה דווקא מכיוונם של חברי הקואליציה להחריג את המיסוי על המיץ ענבים 

חבר הכנסת מ'יש עתיד' דורש להחריג את מיץ הענבים
מיץ ענבים צילום: פלאש 90

המיסוי על המשקאות הממותקים שקידם שר האוצר אביגדור ליברמן, בו צפוי להיכלל היטל של 70 אגורות לליטר עבור משקאות קלים מועטי-סוכר (עד 5%) והיטל של 1.30 שקלים לליטר על משקאות מרובי-סוכר, צפוי לייקר משמעותית את מחירי המשקאות הקלים, זאת מבלי לפסוח על מיץ הענבים, דבר שעורר את זעמו של ציבור שומרי המצוות שהפגיעה בהם עתידה להיות משמעותית. 

בשיחה שקיים ח"כ ולדימיר בליאק מ'יש עתיד' עם כתב 'בחדרי חרדים' הוא מציין, "אנחנו לא רוצים להטיל מיסים על הציבור, המטרה שלנו בצו משקאות ממותקים היא לשנות התנהגות צרכנית ולשמור על בריאות הציבור".

בהקשר הזה, מוסיף בליאק, "מיץ ענבים הוא מקרה מיוחד, הוא משמש אך ורק לצריכה מצומצמת בערבי שבת ובחגי ישראל, ולכן לדעתי נכון יהיה להחריג אותו מהטלת המיסוי", מסיים חבר הכנסת שגם משמש כחבר וועדת הכספים ומרכז הקואליציה. 

ח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה, הצטרפה הערב לקריאתו ומבקשת אף היא, להחריג את מיץ הענבים לקידוש מרפורמת המיסוי על המשקאות המתוקים. לדבריה, עם ישראל כולו נוהג להשתמש במיץ ענבים, והמיסוי החדש יפגע במשפחות עם ילדים קטנים, ובציבור המנוע מטעמים בריאותיים משתית אלכוהול; אשר ישלמו 'מס קידוש'.

מחר, צפוי להתקיים דיון בוועדת הכספים בנושא המיסוי על המשקאות הממותקים ובין היתר צפוי לעלות נושא הטלת המס גם על מיץ הענבים.

בקבוק מיץ ענבים גזירה עידית סילמן משקאות ממותקים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד