ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תושבי הדרום מיואשים

ריב החמולות: עדי ראייה על האלימות ורגעי הפחד

הקטטה ההמונית ליד בית החולים סורוקה: תושבי באר שבע מודאגים מעליית הפשיעה בעיר | עד ראייה מספר: "כשנכנסתי לחנייה שמעתי יריות והתחיל בלאגן מטורף. לא מאחל לאף אחד להיות בסיטואציה כזאת. הרגיש כמו המערב הפרוע"

ריב החמולות: עדי ראייה על האלימות ורגעי הפחד
בית החולים סורוקה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תושבי באר שבע מודאגים מאוד מעליית המדרגה בפשיעה בעיר, על רקע האירוע החריג שהתרחש אמש (ראשון) בבית החולים סורוקה בעיר, במהלכו עשרות בני אדם התעמתו מחוץ לבית החולים, השליכו אבנים וחפצים אחד על השני, לצד קול של ירי שנשמע במקום.

"ליד הבית שלי למשל שדדו את המכולת כבר 3 פעמים. אם יורים בתוך בית חולים שזה קודש הקודשים - זה סימן שאיבדנו כל רסן. יש הזנחה של שנים ואני מקווה שלפחות עכשיו הממשלה תיקח את העניינים לידיים", סיפר אילן, עד ראייה לאירוע הירי בסורוקה, ל'חדשות 12'.

"הגעתי הערב לחדר המיון של סורוקה לבדיקות ופחדתי להיכנס לתוך בית החולים. כבר כשנכנסתי לחנייה שמעתי יריות והתחיל בלאגן מטורף. אני לא מאחל לאף אחד להיות בסיטואציה כזאת. זה הרגיש כמו המערב הפרוע. נעלתי את האוטו ולא יצאתי החוצה עד ששוטרי מג"ב הכווינו את התנועה ושחררו אותנו. אני לא מתבייש להגיד שמאוד פחדתי וניסיתי להסתתר כדי שלא יפגעו בי בטעות", תיאר אילן את רגעי האימה.

תיאורים נוספים מעדי ראייה שנכחו במקום המחישו את גודל התסכול בקרב התושבים. לובה, עדת ראייה שנמצאת בסורוקה יחד עם אמא שלה שמאושפזת באחת המחלקות, סיפרה: "היינו בחדר ופתאום שמעתי צעקות בלתי רגילות מהחלון. התקרבתי לחלון ושמעתי 10-15 יריות. לאחר מכן החלו גם זריקות אבנים".

לדבריה, "הייתה שם חבורה ענקית של אנשים וכמה דקות אחרי האלימות והירי - הם פשוט התפזרו וכל אחד רץ לכיוון אחר. זה היה מאוד מפחיד. בהתחלה לא הבנתי, חשבתי שאולי זה זיקוקים ופתאום אני רואה אמבולנסים ואנשים זורקים אבנים אחד על השני. הלב שלי דפק בעוצמה".

עדת ראייה נוספת, שהייתה סמוך לבית החולים בזמן הירי, סיפרה: "היינו פה אני והבת שלי, ראינו המון משפחה בחוץ. הסתכלתי לצדדים ובכל צד היה חמולה, והשוטרים הסתובבו וניסו להפריד ביניהם. הם התחילו להתגרות אחד בשני, ואז הם התקרבו אחד לשני ונשמעו יריות. הבת שלי פשוט ברחה פנימה - היא רעדה, פחדה וצרחה. אני מתוך הלם נעמדתי, זה היה מפחיד מאוד. הבת שלי צעקה לי 'אימא, בואי'. רק כששמעתי את הכרוז קורא אז נכנסתי פנימה".

מטופלת בבית החולים סיפרה על המהומה שהתרחשה במקום. "אין לי מושג מה קרה, פתאום שמענו יריות והיה מטורף ומלא רצו למגרש החנייה בחוץ, ממש בכניסה למיון", סיפרה. "היו יריות וזריקות אבנים. הכניסו את כולנו לתוך המיון עצמו ואמרו לנו להתמגן - חוויה לא נעימה, זה ממש מטורף. מנהל המיון כרז לכולם להיכנס לתוך המיון כי יש ריב חמולות וכולם נכנסו פנימה. זה היה לא נעים, כולם נדחקו בתוך המיון עצמו והיה המון בלאגן, שוטרים ואנשי מד"א, כל אחד רץ לכיוון אחר. מהחלונות יכולת לראות את הניצוצות של הירי והאבנים".

בתוך כך, המשטרה הודיעה אמש עצרה לפחות 19 מהמעורבים. "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות קטטה בין שתי משפחות בבית חולים סורוקה, במהלכה נפצעו 2 צעירים תושבי רהט אשר נזקקו לטיפול רפואי שוטרים הגיעו למקום ופועלים להשלטת הסדר", נאמר בהודעת המשטרה.

בקטטה נפצעו קל 2 צעירים, תושבי רהט, מדקירות ו-2 נוספים נפצעו קל וסובלים מחבלות. בית החולים הוסב זמנית למתכונת חירום, ומאוחר יותר נפתח מחדש למטופלים ומבקרים.

קטטה המונית בית חולים סורוקה באר שבע ארגוני פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד