י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

על מי ממליץ הגרי"מ לאו לתפקיד הרב הראשי?

בנאום שנשא בכנס, ציין הגרי"מ לאו כי יש לו מועמד ראוי ובעל ניסיון בתחום הפסיקה לתפקיד הרב הראשי • בהמשך הסביר בשיחה אישית: "מדובר בקרוב מדרגה ראשונה"

הגרי"מ לאו. צילום: יעקב כהן
הגרי"מ לאו. צילום: יעקב כהן

במהלך השבוע האחרון נפוצו שמועות על כך שאם ישונה הגיל החוקי למועמדים למשרת הרב הראשי - הרי שהרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל-אביב יפו ובעבר רב ראשי, יעמיד את עצמו לבחירה לתפקיד. הרב עצמו מעולם לא אישר את נכונות השמועה, ובני משפחתו ומקורביו אף הכחישו את נכונותה.

הבוקר, בכנס עמדו"ת של מכללת אורות ישראל, התייחס הרב לראשונה באופן פומבי לדברים, וציין כי הוא מברך את מי שייבחר ש"יעלה על דרך המלך, ויצעיד את העם בדרך התורה האמונה והמצוות".

ו"כן, יש לי מועמד מתאים", סיים ואמר, אך לא התייחס לשם המועמד המומלץ על ידו.

בהמשך, באופן לא רשמי ושלא לציטוט בשמו הסכים לדבר עם כתבי ערוץ 7. הוא הבהיר להם כי אינו רוצה להתייחס למצבים תיאורטיים והיפותטיים, וכי בשל מגבלת הגיל פרש בשעתו מהתפקיד. לגבי המועמד משלו, אליו התייחס קודם לכן, אמר שמדובר ב"מישהו עם ניסיון רב בתחום הפסיקה והרבנות, מישהו שמאד מתאים לתפקיד". הרמז העבה ניתן כשנשאל האם מדובר בקרוב... והשיב כי מדובר בקרוב "מקרבה ראשונה".

כפי שהדברים נראים לא יתמודד הרב לאו עצמו על המשרה, אך יתמוך בבנו, רבה של העיר מודיעין, הרב דוד לאו. עם זאת, מדגישים מקורביו, הדברים אמורים ונכונים ביחס למצב כיום וכל עוד החוק לא שונה. באם ישונה החוק, ישקול הרב את הדברים מחדש.
הרב ישראל מאיר לאו הרב דוד לאו רב ראשי תמיכה גיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד