כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עיצוב מחדש: חוזרים לבית של סבתא

מחפשת נוסטלגיה בבית? עיצוב בסגנון "סבתא שיק" חוזר לעולמנו בסערה • סגנון וינטג' המשלב רומנטיקה ופסטורליות • הצבעים, הריחות והמרקמים - הגעגועים לבית של סבתא, לעולם תמים ולחיים פשוטים

עיצוב מחדש: חוזרים לבית של סבתא



סגנון העיצוב שהפך ללהיט בשנים האחרונות, ומתבטא בטרנדים רבים וכמעט בכל מוצר, הוא 'סבתא שיק', שימוש במוצרים או עיצובים ב'טעם של פעם', תוך ניצול ושילוב של טכנולוגיה מתקדמת, אך מבלי לוותר על הנוסטלגיה.

דוגמאות לכך ניתן לראות בפריטים העשויים בעבודת יד בצבעים של פעם כאדום, בורדו וירוק בקבוק, בתבליטים, בפריטים סרוגים, ריפודים, מרקמים הדפסים וטקסטורות ארכיאולוגיות, בגוונים בהירים, פסטלים, חומים וצבעים טבעיים הכוללים נגיעות וינטג' ועוד.



כיצד זה קורה?

"עם הזדקנות האוכלוסייה בעולם והעלייה בתוחלת החיים, נוצר קשר מיוחד בין הדורות השונים". מסבירה רוית ליפשיץ ציון, מנהלת הפרסום בקבוצת 'נגב'.

ליפשיץ מצביעה על החיבור המחוזק בין הסבתות והנכדים, שיצר טרנד המערבב בין ישן לחדש. ומסכמת "המגמה היא עיצובים ישנים בגימור חדשני, כדי ליצור תחושה ביתי וחמימה כמו בבית של סבתא, אך זאת תוך גיוון ויצירתיות כדי שלא נרגיש באמת שחזרנו אחורה".






שרי ממן, מנהלת קשרי אדריכלים בקארה דיזיין, מציינת גורם נוסף לטרנד: "הקונספט העומד מאחורי סגנון העיצוב הזה משקף עולם תמים ומאושר, בריחה מהמודרני והגדול עם שאיפה להגיע למקום שלם ובטוח".





כיצד תעצבו את הבית ב 'סבתא שיק'?

גבי קליין, מנכ"ל ויה ארקדיה וסופר קרמיק, מסביר כי קודם כל יש לבחור את העשור ה 'נכון' מבחינתכם, ולהיצמד אליו ככל שניתן. לא מומלץ 'להתפזר' במרחבי הזמן, אלא להתמקד בתקופת זמן מסוימת ואהובה".






"כך למשל, אם בחרתם לשדרג את חדר הרחצה ולהתאים אותו לסגנון שנות ה-20-30, עליכם לדעת שעם הזמן הסגנון רק הופך לצעיר יותר. בחרו אריחים בגוונים עזים ובצורות לא שגרתיות: עיגולים, מרובעים ועיטורים המשתלבים יחדיו ויוצרים מראה מושלם של המרחב המעוצב כולו, סגנון חמים ומוכר מהבית של סבתא המיתולוגי".






"שלבו גם צבעי בורדו, שחור, אפור וצהוב, שבמרכזן אלמנט של עיטור בולט בדוגמא ובצבע. צרו תבנית גראפית החוזרת על עצמה במחזוריות קבועה המשווה מראה נוסטלגי-אלגנטי".






"את חדר המטבח ניתן לעצב בסגנון רטרו באמצעות רכישת מקרר בצבע אדום, צהוב או מצויר בפסים, תנור מעוצב כמו בשנות החמישים - אך כמובן בלא לוותר על הטכנולוגיה המתקדמת, וקופסאות בעיצוב פשוט ועתיק לאכסון של תה, סוכר וקפה".






"בסלון תוכלו להושיב את האורחים על ספות וכורסאות בסגנון עתיק, ליד שולחן עץ מהגוני כבד ומתחת לתמונות וינטאג'".

עיצוב סבתא ויה ארקדיה סופר קרמיק גבי קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד