י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שומרים על דממה תקשורתית

היממה הגורלית של בני הזוג שנעצרו בטורקיה

שעות דרמטיות בפרשת בני הזוג שנעצרו בטורקיה: בישראל מעריכים כי יש חלון זמן של כ-48 שעות, ומקסימום 72 שעות למצוא פתרון למשבר ב'פרופיל נמוך', ולאחר מכן עלולה הפרשייה להפוך למשבר דיפלומטי חריף

היממה הגורלית של בני הזוג שנעצרו בטורקיה
אילוסטרציה צילום: pexels

היום יהיה יום גורלי לבני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, הם יגיעו לבית המשפט לעירעורים בתקווה שתקופת המעצר הארוכה שנגזרה עליהם תקוצר. השניים גם מקווים שחומרת העבירה שמיוחסת להם, עבירת הריגול, תופחת. בערעור של בני הזוג מוצגים טיעונים שלפיהם לשניים אין כל קשר לעבירת הריגול שמיוחסת להם, וכי כל פעילותם הייתה תמימה לחלוטין כחלק מביקורם במגדל התיירותי.

בישראל מעריכים כי החקירה של השניים מוצתה וכי הכדור בידיים של התביעה המקומית, אך בשל הביורוקרטיה האיטית במדינה - ובעיקר במערכת המשפט שלה - הסאגה מתנהלת בעצלתיים. עורכי הדין של השניים עדיין לא נפגשו עם בני הזוג, הקונסוליה הישראלית באיסטנבול קיבלה דיווח שתנאי המעצר שלהם סבירים.

בישראל בינתיים מעודדים מכך שלעת עתה נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, טרם יצא בהכרזות דרמטיות בנושא, שעלולות לסבך את המשא ומתן והמגעים שמתנהלים. לכן, בישראל מנסים להנמיך פרופיל ככל הניתן ולעמעם את הפרשה, כך ניתנה הוראה לכל השרים והגורמים הרשמיים שלא להתראיין ולא להתבטא בנושא. החשש בישראל הוא שברגע שהפרשה תעלה לכותרות גם בטורקיה, המחיר שארדואן ידרוש עבור בני הזוג יהיה גבוה הרבה יותר.

זו הסיבה שגם בני המשפחה שומרים נכון לעכשיו על דממה תקשורתית, "אנחנו מעדיפים לתת למדינת ישראל לעבוד בשקט ולהחזיר אותם", אמר אחד מבני המשפחה שסירב להתראיין בנושא. ישראל עובדת מול הטורקים בכמה ערוצים, ראש המל"ל, ד"ר אייל חולתא, הופעל מול מקבילו הטורקי בארמון הנשיאות. גם הממונה על שגרירות ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, פועלת מול בכירים במשרד החוץ הטורקי. בינתיים, במשרד החוץ פועל צוות בראשות המנכ"ל אלון אושפיז שמטפל באירוע ברמה המדינית, המשפטית והקונסולרית.

עד כה, הבקשה הישראלית לפגוש בדחיפות את הזוג אוקנין טרם נענתה. עו"ד ניר יסלוביץ', שהגיע לאיסטנבול מטעם בני המשפחה, נמצא בקשר שוטף עם אנשי השגרירות הישראלית באיסטנבול ושותף להתייעצויות בפרשה: "לעת עתה נעשים מאמצים עילאיים, הן על ידי והן על-ידי גורמים שונים כדי להוביל לפתרון מהיר ולהשיב את בני הזוג נטלי ומורדי הביתה לילדיהם ובני משפחתם בישראל. אני מברך על ההליך התקין הראוי והולם שנראה לנגד עיניי בטורקיה".

עו"ד יסלוביץ' אף נפגש עם גורמים משפטיים מקומיים, כדי שייצגו את בני הזוג מול השלטונות בטורקיה. מעבר לכך יסלוביץ' סירב להרחיב, מחשש שכל אמירה עלולה לחבל במאמצים להשיב את בני הזוג הביתה.

מעצר ישראלים בטורקיה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד