י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ראיסי חוטף אש

האימאם קבע: צעירי איראן אשמים במצב הכלכלי כי הם חוטאים

מעל 100 ימים עברו על נשיא איראן אברהים ראיסי בתפקידו החדש, אך המשבר הכלכלי במדינה הולך ומחריף מיום ליום | ברקע הביקורות הקשות על התנהלותו, יש יוצאי דופן המשבחים את פעילותו לצד אימאם שאף מצא את האשמים במצב הכלכלי הרעוע

האימאם קבע: צעירי איראן אשמים במצב הכלכלי כי הם חוטאים
אבראהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

מצאו את האשמים: באיראן מתמודדים עם משבר כלכלי, ולאחר 100 ימים בתפקיד, הנשיא ראיסי חוטף מכל הכיוונים, הנשיא אברהים ראיסי סופג אש מצד חברים וגם מצד אויבים על כך שלא הצליח לחולל שינוי לטובה במשברים הכלכליים של איראן.

בעוד שתומכיו ומתנגדיו כאחד הדגישו את חסרונותיו של ראיסי, נראה שהתומך היחיד שלו הוא חמיו, האימאם של תפילות שישי של המסגד הגדול במשהד בצפון מזרח איראן.

העיתון היומי הרפורמיסטי "שארק" כתב בחשבון הטוויטר כי חמיו של ראיסי, אלאמולהודה, אמר ביום שישי ש"לא ניתן לפתור בעיות תוך מאה ימים, אם כי אפשר להתחיל להתקדם לקראת שיפור". עם זאת, אלאמולהודה לא אמר אם ראיסי ביצע את הצעד עדיין. בינתיים, בתפילות יום השישי של טהרן, האימאם סדיגי, ייחס את כל הבעיות הכלכליות, כמו גם את המחסור במים, ל"חטאים שביצעו צעירים איראנים".

האנליסט הרפורמיסטי עבאס עאבדי, אמר לתקשורת השמרנית שיש כמה נקודות חיוביות ברקורד של ראיסי במהלך 100 הימים האחרונים: "ביקוריו התכופים במקומות בהם צריך שיפור, הגברת החיסון הכלל-ארצי נגד קורונה".

עם זאת, עבדי הזהיר כי העם עלול להתאכזב בקרוב מביקוריו המחוזיים של הנשיא אם לא יראו שיפור במצבם. בינתיים, מבקרים רבים ציינו כי ההתקדמות בחיסון מודגשת לאחר חודשים של עיכובים ברכישת חיסונים מחו"ל, דבר שכמעט לא קרה בממשל הקודם.

גם גולאמרזה נורי, מחוקק שמרני אמר בראיון לאתר רפורמיסטי, כי "כלכלת המדינה עומדת בפני משבר גדול והביקורת על ממשל ראיסי צוברת תאוצה על בסיס יומיומי". הוא גם מתח ביקורת על ראיסי על ביקוריו המחוזיים ואמר כי "טוב שהוא מבקר במחוזות, אבל לא טוב שהוא אומר שהוא מבקר כדי לברר את הבעיות שלהם". הוא הוסיף כי חבל שממשל ראיסי החל את החודש הרביעי בתפקידו כשלא הצליח לייצב את המחירים מרקיעי שחקים.

אברהים ראיסי איראן מצב כלכלי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד