ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרשתות נכנעו ללחץ

שופרסל ליבואני המזון: "אין מה לדבר על העלאת מחירים"

נראה שרשתות המזון נכנעות ללחץ הציבורי והתקשורתי ומודיעות אחת אחרי השניה שהן עוצרות את עליית המחירים שתוכננה | רק בשבוע שעבר הצהיר איתן יוחננוף מרשת 'יוחננוף', כי הוא מתכוון להוריד מחירים בעשרה אחוזים בשורה של מוצרים | תביעה ייצוגית נוספת נגד שופרסל

שופרסל ליבואני המזון: "אין מה לדבר על העלאת מחירים"
חזית הכניסה לשופרסל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החקירה בחשד לתיאום מחירים ברשתות השיווק נמצאת בעיצומה, ולמרות שעוד יעברו חודשים רבים עד שיתקבלו מסקנותיה כבר עכשיו מסתמן כי כוונת הרשתות להעלות מחירים נבלמה לאור החשש מהאווירה הזועמת בציבור בצל החקירה.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה שרכשה את השליטה ברשת 'יינות ביתן' אמר אתמול למגזין 'ממון' של ידיעות אחרונות: "אנחנו שואפים לא להעלות את המחירים, ומנהלים דיאלוג עם הספקים במטרה למנוע עליות".

גם ברשת 'שופרסל' הפנימו ככל הנראה שהאווירה הציבורית והחקירה המתנהלת מונעים אפשרות לעליית מחירים. יבואן מזון של אחת הרשתות אמר אתמול ל'ממון': "הייתי במגעים עם 'שופרסל' בנוגע למחירון חדש אני תמיד מתחיל עם 'שופרסל' כי אם הם מאשרים לי את המחירון כל השאר יאשרו לי גם כן. כששאלתי בשבוע שעבר מה הוחלט בנושא, אמרו לי שלא לדבר איתם על עליות מחירים".

על פי הדיווח של נווית זומר ב'ידיעות אחרונות', 'שופרסל' דיווחה לבורסה לניירות ערך כי ביום חמישי הוגשה נגדה בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בגובה של 150 מיליון שקל. זאת בנוסף לתביעה בגובה 500 מיליון שקל שהוגשה באותו הקשר. התובעים הוגדרו בבקשה כ"כל צרכן שרכש מוצרים באתר האינטרנט של החברה ב-7 השנים האחרונות". לטענת התובעים, מקרה האתר ששירות המשלוחים שלו לא זמין ליישובים חילוניים סמוכים עומד בניגוד לחוק האוסר אפליה.

העלאת מחירים שופרסל יינות ביתן יוחננוף רמי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד