י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תאורת גינה: כל מה שצריך לדעת

בניגוד לתפישה הרווחת, עיצוב תאורת גינה הוא אחד התחומים החמים בעולם האדריכלות והעיצוב. תאורת חצר איכותית תאפשר לכם לחולל פלאים בגינתכם - לשנות את הפרופורציות של הגינה, להאיר אזורים חשוכים, להטיל צל, להצניע אזורים פחות אטרקטיביים ואף לשנות במאה שמונים מעלות את האווירה שמשרה הגינה על האורחים

תאורת גינה: כל מה שצריך לדעת
תאורת גינה צילום: canva

טיפים לבחירת תאורת גינה

שימוש נכון בגופי תאורה יאפשר לכם לעצב את הגינה הפרטית שלכם בעזרת תאורה. בשורות הבאות נרכז בשבילכם כמה עצות שימושיות שתוכלנה לסייע לכם בבואכם לבחור תאורת חצר:

  • אנו ממליצים בחום להשתמש במספר גופי תאורה חלשים ולהימנע מהתקנת מעט גופי תאורה עוצמתיים. בחירה כזו תעניק לחצר שלכם אווירה אינטימית וחמימה ותעניק לכם אינספור אפשרויות עיצוביות.
  • מומלץ במיוחד להתקין את גופי התאורה כך שניתן יהיה להדליק קבוצות תאורה שונות בנפרד, על מנת להעניק לכם גמישות בבחירת האטמוספרה שאתם מעוניינים להשרות על גינתכם ברגע נתון.
  • בבואכם לבחור תאורת גינה, חשוב מאוד לבחור בגופי תאורה העשויים מחומרים איכותיים במיוחד שעמידים בפני פגעי מזג האוויר. בכל הקשור לתאורת גינה, אם תנסו לחסוך, תמצאו את עצמכם משלמים ביוקר בטווח הארוך.
  • משיקולי בטיחות, חשוב למקם את לוח החשמל באזור מוגן.
  • בניגוד לגופי תאורה המותקנים בתוך הבית, חשופה תאורת החצר לפגעי מזג האוויר במלוא עוצמתם. לכן, עליכם לתחזק ולנקות אותם תקופתית, כדי שיחזיקו לאורך זמן.

סוגים שונים של תאורת הגינה

בעשורים האחרונים, מגוון פיתוחים בעולם האדריכלות והעיצוב הגדילו דרמטית את מגוון סוגי גופי תאורת הגינה הזמינים לצרכן. בשורות הבאות ננסה לעשות מעט סדר ולהציג את הקטגוריות השונות אליהן משתייכים גופי תאורת הגינה השונים:

  • תאורה מבנה: גופי תאורת מבנה ממוקמים על קירותיו החיצוניים של הבית. תפקידם של גופי תאורה אלה, הוא להדגיש את עיצובו של הבית ולהאירו. קטגוריה זו של תאורה נפוצה במיוחד במונומנטים ומבני ציבור ומשרה תחושה של יוקרה. גופים אלה מאפשרים לשנות את זוויות אלומות האור, כדי להדגיש את עיצוב הבית באופן המיטבי. בקטגוריה זו ניתן גם למצוא זרקורים הממוקמים בתוך הגינה ומכוונים אל הבית עצמו.
  • תאורת נוי: מטרתה של תאורת הנוי היא להאיר את צמחיית החצר. בקטגוריה זו ניתן למצוא גופי תאורה השקועים ברצפה, ספוטים, מנורות דמויות פטריה המאירות צמחים כלפי מטה, ודוקרנים שמאירים באופן ממוקד על צמח מסוים.
  • תאורת הצפה: לתאורת ההצפה תפקיד פונקציונלי - הארת אזורים ספציפיים בגינה, דוגמת הבריכה, פינת אכילה וכן הלאה.
  • תאורת התמצאות: הכוונה לתאורה המאירה את שבילי הגישה לבית על מנת להקל על ההתמצאות בגינה. עם גופי התאורה המשתייכים לקטגוריה זו ניתן למנות עמודי תאורה, פנסים צמודי קיר וגופי תאורה השקועים ברצפה או במדרגות.
תאורת גינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד