כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השתדלו והרבו תחינה

בית הדין של חסידות בעלזא קורא להתפלל על גשם

עצירת הגשמים הביאה את חברי בד"צ מחזיקי הדת של חסידי בעלזא, לקרוא לציבור להוסיף תפילה מיוחדת בתפילה שמונה עשרה למען גשמי ברכה, ומה התבטא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז?

בית הדין של חסידות בעלזא קורא להתפלל על גשם
מתפללים בגשם בחול המועד צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

לאחר למעלה מחודש ללא גשמים בית הדין קהל מחזיקי הדת של חסידות בעלזא,להוציא היום מכתב הקורא לומר בתפילת שמונה עשרה 'ועננו בורא עולם'.

במכתב עליו חתומים חברי הבד"ץ מחזיקי הדת נאמר כי, "היות שנמצאים באמצע חודש כסלו ועדיין לא נענינו בגשמי ברכה ונדבה, על כן מחובתנו לפשפש ולמשמש במעשינו ולהיטיב דרכנו לזעוק ולהתריע, ולשפוך שיח לפני אבינו שבשמים שיחוס וירחם עלינו לחונן אותנו בתן טל ומטר לברכה". 

הרבנים כותבים: "על כן מן הראוי שכל אחד ואחד יוסיף בברכת שומע תפלה בלחש תפלת "ועננו בורא עולם" שהוסיפו ברכה זו בתענית ציבור".

על המכתב חתומים: הראב"ד הגרח"צ שפירא, הגרמ"צ ברנד, הגרח"פ הורביץ, הגר"י גרינוולד, הגרח"ד שובקס, הגרש"ק הכהן גרוס, והגרא"צ דירנפלד.

גם הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' התבטא בשיעורו השבועי במוצאי שבת ואמר "סיימו היום מסכת "ראש השנה", ומתחילים מסכת תענית, והשנה חסר לנו גשם. בעוון של מי? לא יודעים. בעוון שלנו. כל אחד יאמר: עוונותי הטו אלה. אבל במסכת תענית כתוב שהיו עושים תעניות על גשמים. היום כבר לא עושים תעניות... מכמה טעמים... הלוואי שנוכל לעמוד בתעניות העיקריות, ולכן קשה להוסיף עוד תעניות, ב-י"ז בכסלו, ואח"כ שני וחמישי ושני. פעם היה נורא ואיום".

"היום אין לנו בעוונות שום דבר, הרב עובדיה היה פותח את ההיכל, ואומר: "א-ל חי יפתח אוצרות שמים", בשמים היו מתחשבים בו, כי היה לוקח את כל המדינה על כפיו, היום אין לנו מי שיכול לעשות דבר כזה, אז נלמד מסכת תענית, שהלימוד יעלה לנו במקום תפילה".

קהל מחזיקי הדת גשם עצירת גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד