ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הבקיאות המדהימה של האברכים

תיעוד מרטיט: הדמעות של האדמו"ר מגור

בתיעוד, שמתפרסם לראשונה, נראים אברכי חסידות גור בעת המבחן כשהם מפגינים ידע מרשים ומדהים ומפתיעים את הבוחנים הדגולים. רטט עז של התרגשות עבר בקהל כאשר עיניו של הרבי מגור זלגו דמעות. צפו בוידאו

תיעוד מרטיט: הדמעות של האדמו"ר מגור
הרבי מגור מוחה דמעה במעמד צילום: באדיבות המצלם

על רקע פתיחת המגבית השנתית של "איחוד מוסדות גור" פורסם תיעוד נדיר ממעמד הבחינה הפומבית שערכו חברי מועצת גדולי התורה הליטאית רבה של רמת אלחנן הגר"י זילברשטיין וראש הישיבה הגרב"מ אזרחי.

תיעוד נדיר ומפעים הוקרן אמש לכלל חסידי גור בארץ ישראל על רקע פתיחת המגבית השנתית של "איחוד מוסדות גור" בסימן "ממדרגה למדרגה" במהלכו מתבקשים החסידים להוסיף בתרומתם למפעלות התורה והחסד של ארגון הגג הגוראי.

בתיעוד נראים חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן וראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, בוחנים מאות מאברכי הכוללים בחסידות גור במעמד שנערך בחודש האחרון בבנייני האומה בירושלים בנוכחותו של האדמו"ר מגור.

הנבחנים מאוגדים תחת ארגון "תורתו" המעודד את לימוד התורה וידיעתו באופן של "מזומנים", מיזם ידיעת התורה המהפכני של חסידות גור, ובראשו עומד ראש הכוללים בחסידות, הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר מגור שאף נשא את המשא המרכזי במעמד.

בתיעוד, שמתפרסם כאן לראשונה, נראים האברכים בעת המבחן כשהם מפגינים ידע מרשים ומדהים ומפתיעים את הבוחנים הדגולים, גדולי התורה, שאינם מפסיקים מלהביע את התפעלותם מידיעת התורה המופלאה שמתגלה לנגד עיניהם.

בסיומו של המעמד נשא דברי נעילה הנגיד הרב יוסף אריה ברינר מארה"ב שהעלה את נס את מהפכת ידיעת התורה שמוביל האדמו"ר מגור שמקשרת כל יחיד ויחיד לתורה. רטט עז של התרגשות עבר בקהל כאשר עיניו של הרבי זלגו דמעות וברקע מהדהדים דבריו של הנגיד הרב ברינר: "כמי שמתבונן מבחוץ, המזומנים זה העתיד של כלל ישראל, זו התקווה להתחזק בימי הגלות האחרונים".

האדמו"ר מגור חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד