כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משבר חדש?

רע"מ שינתה את החוק; השרה שקד מאיימת

בניגוד להסכמות, חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ, המכהן כיו"ר ועדת הפנים במשכן, ביצע שינויים נרחבים בחוק החשמל לפני הדיון עליו בוועדה שבראשותו | שרת הפנים, השוהה בימים אלו בארה"ב, זעמה ואיימה בהצבעה נגד: "החוק לא יעלה בנוסח הזה" | הדיון בוועדה הסתיים ללא הצבעה

רע"מ שינתה את החוק; השרה שקד מאיימת
וליד טאהא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עימות חוצה יבשות: עימות מתפתח היום (שני) בין מפלגת רע"מ לאגף הימני בקואליציה, בשל שינויים שבוצעו באחד מהחוקים שחשובים מאוד למפלגה האסלאמית ולמצביעה.

חבר הכנסת וליד ואהא מרע"מ, שמשמש כיו"ר ועדת הפנים, ביצע שינויים בחוק החשמל, לפיהם ניתן יהיה לחבר מבנים לא חוקיים לחשמל, גם כאלו שנבנו לאחר כניסתו לתוקף של חוק קמיניץ, הכללה של מבנים שאינם מבנים המיועדים למגורים, התעלמות מנושא בעלות הקרקע ועוד.

שרת הפנים איילת שקד, השוהה כעת בארצות הברית, זעמה על השינויים שבוצעו על ידי טאהא לפני העלאת החוק לדיון בוועדת הפנים, למרות שהוסכם כי החוק לא ישונה ויישאר כפי שעבר בקריאה טרומית. שקק איימה שחבריה בימין יצביעו נגד, שכן היא אינה ח"כית.

"השינויים בחוק של ואליד טאהא לא מוסכמים. החוק לא יעלה להצבעה בנוסח הזה ואם יעלה יצביעו נגד", נמסר מטעם של שקד, שמנסה להגיע להסכמות עם רע"מ.

בתוך כך, במהלך הדיון בוועדת בפנים, שבה דנים על חוק החשמל כאמור, התעמת חבר הכנסת איתמר בן-גביר מסיעת 'הציונות הדתית' עם טאהא וכינה אותו "מחבל", לאחר שהאחרון רצה להוציא אותו מהדיון.

"טרוריסט מחבל. אתה רוצה לזרוק עליי אבנים כמו בסורוקה? אתה מחבל בעם ישראל, אתה רוצה להרוס את המדינה", הטיח יו"ר 'עוצמה יהודית' בפני יו"ר הועדה, שהשיב: "הקשקושים שלו לא מעניינים. גזען פשיסט שכמוך אתה עושה מעצמך צחוק".

ווליד טאהא איילת שקד מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד