כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חששו להשאיר את הילדים

28 חברי כת 'לב טהור' גורשו ממולדובה; שניים הצליחו להימלט

28 חברי כת לב טהור גורשו מהמדינה חזרה לטורקיה. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי לחברי הכת הוצע להשאיר במדינה את הילדים מתחת לגיל 18, אך הם סירבו להצעה מחשש שהילדים יובאו לישראל ללא ידיעתם | קבוצה נוספת שניסתה להיכנס למולדובה מרומניה - נבלמה 

28 חברי כת 'לב טהור' גורשו ממולדובה; שניים הצליחו להימלט
אנשי לב טהור צילום: באדיבות המצלם

משטרת מולדובה הגיעה לבית המלון בו שהו 30 חברי כת לב טהור שנכנסו לפני מספר שבועות למדינה, וגירשה 28 מהם. חברי הקבוצה הועלו לטיסה לטורקיה, משם הגיעו למולדובה לפני מספר שבועות. שני חברי הכת ברחו מהמלון. אך על פי המשטרה, "אנחנו לא להוטים לתפוס אותם, אין להם לאן ללכת, לבסוף הם ייתפסו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, הציע בשיתוף עם הממשלה להשאיר את הקטינים מתחת גיל 18, אך הם סירבו להצעה.

עוד נודע כי 20 חברי הכת שניסו להגיע למולדובה מרומניה, לא הצליחו להיכנס, לאחר שסורבו על ידי רשות ההגירה. המהלכים בוצעו בשיתוף הרב הראשי, הרב פנחס זלצמן, שמשתף פעולה בנושא עם רשויות החוק.

הרב הראשי ל'בחדרי': אנשי כת 'לב טהור' מנסים להגיע לסוריה לבנון או אלבניה

יש לציין כי חברי הכת מפוזרים במדינו כמו רומניה, מולדובה, גואטמלה, ברוקלין, כורדיסטן וככל הנראה גם במקסיקו.

הרב הראשי של מולדובה, פנחס זלצמן, שוחח עם 'בחדרי חרדים' והתייחס לניסיונות של אנשי כת לב טהור להיכנס למדינה. הרב זלצמן הסביר כי אחרי "שהממשל האיראני סירב לקבלם, הם הגיעו לכאן, ומאותו רגע התחלנו להפעיל את מיטב קשרינו לא לאשר להם שהייה פה, כולל פנייה לנשיאת מולדובה, שרי הממשלה וגופי הביטחון במקום".

הרב זלצמן אמר בשבוע שעבר כי כניסתם של אנשי הכת עלולה להוביל לעליה חמורה באנטישמיות וכי יש לעצור את כניסתם של אנשי 'לב טהור' בכל מחיר. במקביל עומד הרב זלצמן בקשר עם גורמי ממשל וגורמים ביטחוניים במולדובה ובישראל בכל הנוגע לטיפול באנשי הכת.

לב טהור מולדובה הרב פנחס זלצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד