י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תנו לנו לעבוד"

הרשויות הטורקיות יאפשרו ביקור דפלומטי אצל זוג הישראלים שנעצרו

הרשויות הטורקיות נענו לדרישת ישראל ויאפשרו לנציגות דיפלומטית לבקר את זוג הישראלים שנעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן. במהלך היום, צפוי בית המשפט המקומי לדון בעירור שהגישו עורכי דינם של זוג הישראלים נגד הארכת מעצרם ב-20 יום ונגד האשמתם בריגול

הרשויות הטורקיות יאפשרו ביקור דפלומטי אצל זוג הישראלים שנעצרו
יאיר לפיד צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

מעצר הזוג הישראלי בטורקיה: לאחר ימים של ניסיונות, הרשויות הטורקיות נענו לדרישת ישראל ויאפשרו לנציגות דיפלומטית לבקר את זוג הישראלים שנעצרו ונגדם עולה חשד של ריגול נגד המדינה לאחר שצילמו את בית הקיט של מנהיג המדינה הנשיא ארדואן.

במהלך היום, צפוי בית המשפט המקומי לדון בעירור שהגישו עורכי דינם של הישראלים נגד הארכת מעצם ב-20 יום ונגד האשמה בריגול, כשראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד פועלים מאחורי הקלעים לשחררם, במה שנראה יותר ויותר כמו תקרית מדינית ולא סאגה משפטית.

מוקדם יותר היום הודיעו במשרד החוץ, כי בעקבות הערכת מצב שקיים הצוות המיוחד בראשות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ובאישור שר החוץ יאיר לפיד, הוחלט לשלוח היום לאיסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג'רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בתורכיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות.

בשעה האחרונה בישרו ממשרד החוץ כי לאחר פעילות דיפלומטית אינטנסיבית בימים האחרונים, "התקבל היום אישור לביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל נטלי ומורדי אוקנין". בשגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור.

בישיבת הסיעה השבועית התייחס שר החוץ יאיר לפיד לפרשת העצורים הישראלים ואמר: "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר. כל הדיבור התקשורתי בנושא רק גורם נזק".

לפיד פנה לתקשורת, "אני מבקש מכל השרים והח"כים וגם מהתקשורת: תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. שזו לא שירז, אלא הבת בת ה-20 שלכם בבית, עם אח בן 5 על הספקטרום. לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם. תנו לנו לעבוד".

מעצר ישראלים בטורקיה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד