י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהסכמת החרדים

חרם האופוזיציה: הליכוד מתבצר; 3 התנגדו

בליכוד הוחלט להמשיך להחרים את וועדות הכנסת כל עוד לא תתבצע חלוקה שוויונית כפי שמגיעה להם לפי חלקם היחסי בכנסת. שלושה חברי כנסת התנגדו. ביהדוה"ת השלימו את המינויים בוועדות ובש"ס מינו רק לשלושה

חרם האופוזיציה: הליכוד מתבצר; 3 התנגדו
האופוזיציה בהצבעות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזה כחצי שנה מאז הוקמה הממשלה ולמרות הניסיונות והשיחות בתוך סיעות האופוזיציה לחלק את הוועדות המגיעות לחברי הסיעות, תחילה ראשי ועדות שונות וגם חברויות בוועדות מתעכבות בעקבות התנגדות חריפה שמובילה מפלגת 'הליכוד', בעקבות טענות לחלוקה לא שוויונית כפי שמגיעה לחברי האופוזיציה.

היום (שני) הודיעו בליכוד כי הוחלט להמשיך את החרם על וועדות הכנסת, בהודעה הסיעה נמסר כי "סיעת הליכוד החליטה שלא למנות חברים לאף אחת מוועדות הכנסת כל עוד לא יינתן לאופוזיציה הייצוג המגיע לה בוועדות". לצד זאת הוחלט לגבש הצעה מחודשת על החלוקה בוועדות שתוצע לראשי הקואליציה.

לעומת 'הליכוד', בסיעת 'יהדות התורה' מינו את כל חבריה בוועדות השונות, בש"ס מינו נציגים רק בוועדות הכספים, חוקה והוועדה המיוחדת לענייני דת, ואילו בליכוד מינו נציג רק בוועדת הכספים. וב'ציונות הדתית' לא מינו אף נציג.

בסיעות החרדיות עדיין ממתינים להשלמת החלוקה, בש"ס וביהדות בתורה אמורים לקבל ראשות ועדה בכנסת, וכן ביהדות התורה אמורים למנות נציג לתפקיד סגן יושב ראש הכנסת, תפקידים שיסייעו למלא את תפקידם הפרלמנטרי בכנסת.

ב'יהדות התורה' היה מי שמאשים את יו"ר ש"ס אריה דרעי שמוביל את החרם. חבר הכנסת אורי מקלב שביקר לא אחת את ההחלטה להחרים את הוועדות אמר בשבוע שעבר בראיון: "אני מבקש לנתץ תזה שרווחה בציבור, אני מבקש להבהיר כי בניגוד להאשמות או הטענות, ביבי היה בהתחלה בעד איוש הוועדות, היה זה אריה דרעי שהטיל את כובד משקלו כדי שלא נשתתף בהן".

גם בליכוד נשמעים קולות שמבקשים לאייש את הוועדות ולהסיר את החרם שבפועל מונע מהם לפעול ולהשפיע בוועדות השונות. בדיון הסיעתי בליכוד היום, חברי הכנסת יואב גלנט, גילה גמליאל וקרן ברק התנגדו להחלטה להמשיך בחרם, אך דעתם לא התקבלה. ורוב חברי הכנסת הצביעו כעמדת יו"ר הסיעה יריב לוין.

מפלגת הליכוד יריב לוין תנועת ש"ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד