י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל המל"ט מלבנון • בוטלו טיסות המסוק למירון

החברה שהציעה טיסות מסוק מירושלים למירון - הודיעה על ביטול היוזמה בשל סגירת המרחב האווירי בצפון • היזמים: "יש אכזבה גדולה, אך נפצה את הנרשמים לטיסה"

צילום: ישראל בורדוגו
צילום: ישראל בורדוגו

יוזמת מסוקי הנוסעים למירון - בוטלה: ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שישי קיבלו היזמים הודעה מחברת התעופה, לפיה היא מבטלת את המיזם שצבר תאוצה במגזר החרדי.

הסיבה לכך נעוצה בניסיון של חיזבאללה לשגר מטוס ללא טייס, לתוך השטח האווירי של ישראל.

במכתב ששלחה חברת התעופה ליזמים נאמר: "עקב אירועי אתמול בלבנון, הוגדר שטח סטרילי האסור לטיסת כלי טיס אזרחיים. היחידים המאושרים לטיסה הינם מסוקי אמבולנס ומטוסי כיבוי אש. אנו מתנצלים על אי הנוחות ונפצה את הנפגעים מהמצב".

מיד עם קבלת ההודעה יצרו היזמים קשר עם מזמיני השירות והודיעו להם בצער רב על ביטול
היוזמה.

"ביטלנו את כל העסקאות ואלו שכבר שילמו מקדמה יקבלו את הכסף בחזרה", מספר פיני רוזנברג, ממפעילי היוזמה, "נפצה בהמשך השנה את אלו שנגרם להם עוגמת נפש".

היוזמה נולדה כדי לחסוך את הנסיעה הארוכה למירון, את הצורך לשהות בשבת במירון כדי להספיק את ההדלקות הראשונות, ובעיקר - לספק חוויה של צפייה מהאוויר על הנעשה בהר.

על פי התכנון המוקדם, המסוקים היו אמורים להמריא ממנחת מסוקים מיוחד במרכז ירושלים, לשם גם היו אמורים להגיע הנרשמים. "הייתה אכזבה גדולה בקרב הנרשמים", סיפר רוזנברג והוסיף: "אך זו לא החלטה שניתן להילחם בה".

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו ביום חמישי מטוס ללא טייס שנשלח על ידי חיזבאללה, ואותר כשהוא מבצע איגוף באזור הים התיכון.

היחידה לבקרה אווירית זיהתה את כלי הטיס ופתחה במעקב אחריו, ומטוסי קרב שהוזנקו למקום שיגרו לעברו טיל והפילו כ-8 קילומטרים מערבית לחיפה, לפני שחדר למרחב האווירי של ישראל.
מסוקים אוויר מל''ט חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד