י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הילולת ה'בת עין'

סוחף וכובש: הטיש השנתי של רבי מיילך. צפו

בהיכל ה'קלויז' של באיאן בירושלים התאספו אלפים רבים לטיש השנתי אותו מקיים המשפיע הנודע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן לרגל הילולת ה'בת עין' זיע"א הטמון בצפת. השנה הסעודה התקיימה בירושלים ולאחר מכן עלה רבי מיילך לציון. הצלם שוקי לרר תיעד את הסעודה, השירים והריקודים של האלפים אותם סחף רבי מיילך טפח מעל גבי הקרקע

סוחף וכובש: הטיש השנתי של רבי מיילך. צפו
המשפיע רבי מיילך בידרמן בהילולת הבת עין צילום: שוקי לרר

אלפים רבים השתתפו אמש (שני) בסעודת ההילולא השנתית לרגל הילולת ה'בת עין' שערך המשפיע הנודע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' השנה לראשונה נערכה סעודת ההילולא המרכזית בירושלים ולא במירון כמידי שנה, המקום שנבחר הוא ה'קלויז' הענק של חסידות באיאן ברחוב מלכי ישראל היכול להכיל אלפי אנשים. 

במהלך הטיש השנתי, מעורר רבי מיילך את הציבור ומגביהם טפחיים מעל גבי הקרקע, במהלך דבריו מחזק רבי מיילך את הציבור בסיפורי עבודות וישועות בזכות ה'בת עין'. 

רבי מיילך הוא זה שבזכותו התוודע העולם היהודי לבעל ה'בת עין' ועלייה לציונו הקדוש בצפת. במהלך הריקודים שר ר' מיילך וחזר כמה פעמים על המילים "יבטל כל הגזירות" והאלפים חזרו אחריו. 

מיד לאחר הסעודה סמוך לחצות יצא רבי מיילך לצפת לפקוד את הציון כשהשנה ללא בחורים כלל רק אברכים, הבחורים שהתחייבו ללמוד שעות רצופות הוזכרו על ידי המשפיע בציון. 

צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר

הרב אלימלך בידרמן בת עין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד