כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ירו עלי בלבנון"

העיתונאי הביך את יאיר לפיד: "אין לי מושג" • צפו

ב-2015 פרסם יאיר לפיד סרטון תעמולה שבו הוא מספר "ירו עלי בלבנון". בימים האחרונים מופץ התיעוד מחדש על ידי מתנגדי הממשלה. עיתונאי דרש מלפיד להסביר במה מדובר, אך ראה"מ החליפי מצא את עצמו מובך: "אין לי מושג על מה מדובר" • צפו ותשפטו בעצמכם

העיתונאי הביך את יאיר לפיד: "אין לי מושג" • צפו
יאיר לפיד בהצהרה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברשתות החברתיות מופץ בימים האחרונים סרטון תעמולה משנת 2015, שבו נראה ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, אז איש אופוזיציה, מספר כך: "ירו עלי בלבנון. קטיושה החמיצה אותי בכמה מטרים בקרית שמונה".

אלא שלכל ידוע כי יאיר לפיד לא עשה שירות צבאי קרבי, כי אם שירת ככתב בעיתון הצבאי 'במחנה'. התיעוד מתפרסם על ידי מתנגדי הממשלה מתוך דאגה וחשש מכניסתו ללשכת ראש ממשלה בעוד שנה וחצי, לצד השגיאות והמבוכות שהוא לא חדל מלבצע מידי יום ביומו כמעט, בתפקידו כשר החוץ. מה גם שאולי מדובר בשקר גס; שכן מה ליאיר ולקטיושות בקרית שמונה בואכה לבנון? אולי שהה בזירה מתוקף תפקידו כעיתונאי? אך עכ"פ לא היה כתב צבאי ובטחוני.

מתוך ערוץ 'כנסת'.

הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', יהודה שלזינגר החליט לשאול את מר לפיד לאחר הצהרתו השבועית בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' בכנסת מידי יום שני. "סיפרת שירו עליך מלבנון? התחיל איזה פקפוק בגרסאות האלה, אתה רוצה לעשות לנו סדר אולי?".

"אין לי מושג על מה אתה מדבר", השיב לפיד לשלזינגר והוסיף, "אתה מדבר על... זו שאלה מלפני 40 שנה? אני לא יודע על מה מדובר". לפיד גמגם קמעא וסיכם: "תביא לי... אני לא יודע על מה מדובר, תביא לי אני אדבר". כך מי שעתיד להיות אולי ראש הממשלה בפועל בעוד כשנה וחצי.

למרות חוסר הזיכרון של יאיר לפיד, בכל זאת מצאנו אזכור כלשהו מעברו הצבאי. בתאריך ה-17.10.2017, כ"ח בתשרי תשע"ח, פרסם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו כתב כך: "כל ילדותי סבלתי מאסטמה והסתובבתי עם משאף ונטולין. אין לי בעיה לעשות ספורט כל עוד זה נעשה במקום סגור שאין בו אבק, אבל כפי שיסביר לך כל מי שסובל מאסטמה, במקומות בהם יש אבק ואובך יש התקפי אסטמה חמורים".

לדבריו אז ב-2017: "את כל זה הסתרתי מהצבא והתגייסתי לטירונות קרבית בנ.מ. לקראת סוף הטירונות, שנערכה בפלמחים, קיבלתי התקפת אסטמה ונשלחתי לבית החולים תל השומר, שם הורידו לי לצערי פרופיל צבאי ל-45, והודיעו לי שלא אוכל לשרת בקרבי. אני מצר על כך עד היום, אבל עשיתי כמיטב יכולתי בתפקידים אחרים ומובן ששירתתי שלוש שנים מלאות ושוחררתי בדרגת סמל. זו אגב הציפייה שיש לנו מכל אחד - פשוט לתרום ולשרת כמיטב יכולתו, הן בצה"ל והן בשירות הלאומי".

יאיר לפיד יהודה שלזינגר לבנון קטיושות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד