י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביקר במחנות ההשמדה

בית המלוכה העניק אזרחות לחובב ישראל שנרדף על ידי חיזבאללה

איש דת שיעי מחובבי ציון שנרדף על ידי חיזבאללה, קיבל כאות הוקרה, אזרחות סעודית מבית המלוכה | בעבר ביקר האיש במחנות ההשמדה בפולין וניסה לבקש מקלט במדינות שונות בעקבות איומים על חייו

בית המלוכה העניק אזרחות לחובב ישראל שנרדף על ידי חיזבאללה
מוחמד אל חוסייני צילום: מתוך הטוויטר שלו

בימים האחרונים החליט בית המלוכה הסעודי להעניק אזרחות לאנשים בעלי מקצוע מיוחד/ידע מיוחד. אחד מאלה שקיבלו הוא איש הדת השיעית, מוחמד אל-חוסייני הלבנוני, מהמבקרים החריפים של חיזבאללה וחובב ישראל.

מוחמד אל חוסייני, איש הדת השיעי הלבנוני שנרדף על ידי חיזבאללה, קיבל אזרחות סעודית, ונפגש עם המלך ועם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, אל חוסייני כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתחייב לקל הכול יכול לעבוד בחריצות, ביושר ובנאמנות, לשרת את ארצי הגדולה, ממלכת ערב הסעודית".

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי ‏בימים האחרונים החליט בית המלוכה הסעודי להעניק אזרחות לאנשים בעלי מקצוע מיוחד/ידע מיוחד. ואחד מאלה שקיבלו הוא איש הדת השיעי הלבנוני, מוחמד אל-חוסייני, מהמבקרים החריפים של חיזבאללה ולא פחות מעניין, ממקדמי הדיאלוג עם היהדות ואפילו חובב ציון.

אל חוסייני עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

כזכור בשנת 2016 הכריז יורש העצר על "חזון 2030", תוכנית כלכלית שמטרתה לגוון את הכלכלה הסעודית הרחק ממקורות הנפט המסורתיים.

איש הדת הלבנוני מספר בראיון לתקשורת הסעודית, כי "הענקת אזרחות סעודית היא נאמנות, השתייכות ואחריות שכל ערבי וכל מוסלמי מתגאים בה, והיא כרוכה באחריות לשמרה, המתנה היקרה הזו".

הוא ציין כי "ערב הסעודית מתקדמת בצעדים גדולים בפיתוח של חזון 2030 בחסות יורש העצר, הכולל פעילות ​​מתמשכת של אנרגיות מדעיות ואינטלקטואליות, בהתאם לרצונה של הממלכה".

אל חוסייני עם מלך סעודיה.

אוכלוסיית ערב הסעודית הגיעה לכ-35 מיליון, אך היא לא פירטה את מספר המהגרים המתגוררים במדינה, לפי המשרד הכללי לסטטיסטיקה בסעודיה. לפי המפקד הסעודי האחרון שפורסם ב-2018, מספרם הגיע ל-12.6 מיליון זרים, שווה ערך לכ-38% מהאוכלוסייה.

לאיש יש רקע מאד מעניין, כזכור בינואר 2020 מוחמד עלי אל חוסייני, יצא עם משלחת מהליגה העולמית האסלאמית בפולין לביקור הכולל סיור באושוויץ ובמוזיאון פולין, כביטוי לגינוי העולם האסלאמי בפשע השואה, כפשע נגד האנושות וערכיה, ובעד דתות הקוראות לסובלנות ולחיים משותפים למרות הבדלים בין לאומיים ואתניים.

אל-חוסייני אמר אז כי "הביקור הוא מחווה טובה לכל האנושות, במיוחד מכיוון שהמפגשים עם נציגי בית הכנסת והכנסייה בפולין מבטאים את אמיתות האיסלאם ויחסו לכל הדתות, שכן דתנו האמיתית דוחה את כל צורות האלימות והקיצוניות, במיוחד רדיפות דתיות ופוליטיות ושוניהם, וקוראת לדיאלוג ופתיחות לכלל הדתות".

בפברואר 2020 מוחמד אל-חוסייני, ניסה לקבל מקלט בצרפת בסיוע של גורמים יהודיים לאחר שקיבל איומים על חייו ונתבע בשל הצטרפותו למשלחת אנשי הדת המוסלמים שביקרה באושוויץ באותם ימים במסגרת אירועי יום הזיכרון הבינ"ל של השואה.

‏‎הוועד היהודי האמריקני ה-AJC שארגן את הביקור לאושוויץ, ניסה למצוא פתרון בעבור אל-חוסייני שקיבל איומים על חייו, ובמקביל לכך, בלבנון הוגשה נגדו לאחר הביקור תביעה בגין שיתוף פעולה עם ישראל, ביזוי הדת, הסתה למלחמת אחים ועוד שורה של אישומים.

אל-חוסייני, הוא איש דת שיעי מאוד מוכר בלבנון, נמצא על הכוונת של חיזבאללה ותומכיו כבר זמן רב. מדובר באיש דת שיעי שמהווה אופוזיציה לחיזבאללה, מזוהה מאוד עם סעודיה ולא מהסס להשמיע עמדות ניציות נגד ארגון הטרור השיעי.

חיזבאללה מוחמד בן סלמאן מוחמד אל חוסייני רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד