כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דירת האדמו"ר נשרפה - והוא קנה כרטיס לוטו כסגולה

האדמו"ר מקאלאמיי מאשים את מכבי האש ברשלנות בכיבוי האש במאה שערים • מגנה את הילדים שהשליכו עליהם אבנים • ומציין: "קניתי כרטיס לוטו, אחרי שריפה באה עשירות"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

האדמו"ר מקאלאמיי, המחזיק בבעלותו דירה בבניין בו פרצה השריפה אתמול (ב) בשכונת מאה שערים בירושלים, טוען כי בניגוד לתחקיר הראשוני של כוחות כיבוי האש, "הייתה רשלנות של זריקת סיגריה".

האדמו"ר הרב נחום וייספיש, אינו עומד בראשה של חסידות גדולה או קטנה, אך עדיין מכנה את עצמו בתואר הנכסף. הוא עצמו אינו גר בבניין - אך הדירה השרופה נמצאת בבעלותו. אתמול, כשפרצה השריפה, הוא שהה על ציון הרשב"י במירון שם עודכן במתרחש.

"אני עדיין באמצע לחקור מי זרק את הסיגריה שגרמה לשריפה", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "אבל זו הייתה התוצאה בעקבות מזג האוויר החם ששורר כאן בימים האחרונים". הוא גם מעלה האשמה חמורה נוספת שתרמה לנזק, "השכנים התלוננו שכוחות הכיבוי הגיעו רק חצי שעה לאחר שהזמינו אותם. במצב כזה, כל רגע קובע". בכיבוי האש הכחישו את הדברים.

מאה שערים: סייעו ללכודים בשריפה וקיבלו אבן בראש

במהלך פעילות כיבוי האש וחילוץ הדיירים, השליכו חלק מתושבי השכונה שקיות מים לעבר הכוחות ואף יידו אבן לעבר אחד מעובדי חברת החשמל, "אני מגנה את זה בכל פה", אומר האדמו"ר, "כשבא מכבי אש או אמבולנס לתוך השכונה, זה במטרה להציל נפשות. אני מאמין שאלו ילדים טיפשיים כי אין אף רב בעולם שיתיר דבר כזה, גם אם הוא מנטורי קרתא או מהקנאים".

לאדמו"ר יש גם רעיון יצירתי איך לכסות את הנזק שנגרם בדירה, "קניתי כרטיס לוטו. אומרים שאחרי שריפה באה העשירות, ואני מקווה להרוויח את הזכייה הגדולה". לדבריו גם הגורם האפשרי לשריפה הוא האפשרות "שהייתה עליי גזירה בשמיים וכשיש שריפה ממתיקים את כל הדינים, אולי זה היה הדרך שגזירה זו תתבטל, מי יודע?!"
שריפה לוטו מכבי אש אבנים מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד