י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אין שום דבר חדש בלהאשים חרדים • טור אישי

העיסוק בחרדים מוגזם. הם צריכים לעבוד ולהתגייס, אך אין לתלות את כלל הבעיות בהם. זהו ניסיון להתחמק משאלות הבוערות • מנכ"ל המרכז להכשרה פוליטית רוצה פוליטיקה חדשה

צילום: קובי הר-צבי
צילום: קובי הר-צבי

מדברים על פוליטיקה חדשה - פה זה מתחיל. תתמודדו עם הבעיות ואל תגלגלו אותן.

לגבי התקציב:

בואו נודה על האמת, ישראל הייתה בגרעונות הרבה יותר גבוהים מזה שמדברים עליו היום- קצת הפחדה של הציבור ועוד סיבה מצויינת לציבור לפתוח את הכיס בלית ברירה.

לפני שמעלים מיסים, שהממשלה תתחיל ראשית ביצירת סדרי עדיפויות שונים, קיצוצים פנימיים והתייעלות כך כשהיא מגיעה אל הציבור בדרישה, הציבור ידע שהוא האחרון בתור ולא הראשון- כלומר, להרוויח מחדש את אמון הציבור.

קצת מעוורים את עיני הציבור, אין הבדל בין תקציב של שר ללא תיק או "שר לענייני מודיעין", לצורך העניין, לבין סגן שר. אותה הגברת בשינוי אדרת. על פניו קיצצו את מספר השרים אבל שמו מספר זהה של סגנים עם אותם ההוצאות, העלויות והתקציבים. ספין קלאסי.

לגבי החרדים והתקציב:

לטעמי נושא עיסוק החרדים הוא מוגזם. כן הם צריכים לעבוד וכן הם צריכים להתגייס או לעשות שרות לאומי. עם זאת, יש פוליטיקאים שייצרו וממשיכים לייצר תמונת מצב שגוייה בה הם תולים את כל הבעיות החברתיות והכלכליות במגזר אחד ולא רק שזה לא נכון- זה מסוכן.

אנחנו רואים התבטאויות של פוליטיקאים ושל הציבור שלא יעלו על הדעת! עוד לא מזמן ראינו איך הציקו ואף הכו נער חרדי בחיפה רק בגלל שהיה לבוש בשחורים. הכתובת כבר על הקיר וזה חייב להפסק.

למה לא מצביעים על ציבורים בשכבות החלשות במדינה שאין להם מודעות מינימלית להשכלה, לעבודה? אנשים בישראל שלא יודעים קרוא וכתוב. מבחינה מספרית הם רבים יותר מהחרדים. למה לא מנסים לפתור את זה?

למה לא שואלים למשל, מה קורה עם העליות החדשות בישראל שאיש לא מטפח והופכות לנטל על החברה אפילו יותר מהחרדים שהם בסופו של יום ציבור איכותי שלא מדרדר למשל לפשע. משפחות מרובות ילדים שההורים לא דוברים את השפה, לא עובדים, חיים על קצבאות המדינה עם חלילה ילדים שמדרדרים לפשע בסופו של דבר עולים למדינה הרבה , הרבה יותר.

במקום לענות לציבור החילוני על השאלה שנזעקת בשבועות האחרונים בתקשורת על כך שזוגות צעירים חושבים פעמיים אם להביא ילד או לא, במקום לענות על השאלה - מסיתים את עיני הציבור לכמה ילדים מביא זוג חרדים כן או לא. זה לא פתרון שאנו מצפים ממנהיגות,זה בטח שלא עונה על השאלה של הציבור אלא זו הסתה של עיני הציבור מבעיה אקוטית לשעיר לעזאזל.

שוב, הקמנו מדינה אבל לא הקמנו חברה. האופן בו נתמודד עם שאלות קריטיות בחברה שלנו תקבע איך נראה בעוד 65 שנה. הסתה ופילוג רק יחריפו את הבעיה.

אני מצפה מהמנהיגות להסתכל לציבור בעיניים ולענות על שאלות ולא לגלגל את האשמה בכל פעם על ציבור כזה או אחר. היום חרדים, מחר ערבים ומחרתיים אתיופים.

בסוף צריך לזכור שכל מצב קיים במדינה, כולל נושא שיוון בנטל, נוצר על ידי המדינה ולכן המדינה צריכה לפתור אותה. לסבן את הציבור ולצאת צודק או גיבור מול ציבור מסויים על חשבון ציבור אחר זו לא מנהיגות.

זה פופוליזם זול שמדינה צעירה לא יכולה להרשות לעצמה.
חרדים מיכל שיר פוליטיקה חדשה בעיות גירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד