י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין זה מן הצניעות"

ארבע הוראות: הרבנים מבקשים מנשות ישראל לנהוג בזהירות

"כה תאמר לבית יעקב": רבה של מודיעין עילית הגר"מ קסלר במכתב מפורט על הזהירות הנדרשת מנשות ישראל במקומות עבודה, עליו צורפה גם חתימת הגרי"ג אדלשטיין - "לשמור שלא להעמידן בניסיונות במקומות עבודה שאינם מתאימים לאישה חרדית" | משרד הביטחון והוראות למנהלים 

ארבע הוראות: הרבנים מבקשים  מנשות ישראל לנהוג בזהירות
מחשבים צילום: pixabay

רבה של מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר פרסם היום (שלישי) מכתב ארוך ומפורט על הזהירות הנדרשת מנשות ישראל במקומות עבודה. המכתב פורסם ב'יתד נאמן' וצורפה עליו חתימתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

הרב קסלר כתב דף הוראות, כשבסיומו הוסיף ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בכתב ידו: "ודאי שיש סכנה על השפעת סביבה לא הגונה, וכל הנזהר לא יפסיד, ובזכות זה יזכו לחיים טובים ומאושרים".

תחת הכותרת "כה תאמר לבית יעקב" נכתב כי "דורנו התברך בנשים צדקניות, שבנוסף לניהול ביתם על כל המשתמע מכך, הן לוקחות על עצמן גם כן את עול הפרנסה כדי שבעליהן יוכלו לשת באהלה של תורה, ואשרינו שזכינו לכך. יחד עם זאת יש לשמור שלא להעמידן בניסיונות במקומות עבודה שאינם מתאימים לאישה חרדית, וצריך לכך תשומת לב רבה".

כאן הביא הרב את הוראות הגר"ג אדלשטיין:

א. על הנהלת הסמינרים לבדוק בשעת בחירת המקצוע המתאים, האם אופיה של הבת מתאים לעסוק במקצוע זה או לשהות בסביבת העבודה בלי שזה יפגע בה מבחינה רוחנית.

ב. אין זה מן הצניעות לעבוד אצל גופים רשמיים כמו משרד הביטחון וכדו'.

ג. ענייני הפרנסה תלויים במי שאמר והיה העולם, ואין לנו אלא להשתדל. לשים לב לא לאבד את היסודות הנדרשים לחינוך ולעיצוב דמות התלמידה והאישה כאמא יהודיה המגדלת את בניה לתורה ויראת שמים.

ד. בזמן הלימודים בסמינר, לא להכביד על התלמידות בלימוד מקצוע על חשבון לימודי חינוך ויהדות.

הרב מאיר קסלר הרב גרשון אדלשטיין נשים חרדיות מקומות עבודה צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד