י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוזר לסדר היום

העימות בממשלה על יהודה ושומרון מחריף

קידום מפת איזורי עדיפות לאומית חוזר לשולחן הממשלה, זאת אחרי שנדחה בהסכמה בעקבות העברת התקציב | בעוד בסביבתו של רה"מ בנט מתעקשים על השארת יישובי יו"ש במפה, במפלגות השמאל תוקעים מקלות בגלגלים ומתעקשים להסירם

העימות בממשלה על יהודה ושומרון מחריף
אילוסטרציה צילום: אביגיל אפרתי

על שולחן ממשלה מונח בימים אלה נושא מפת העדיפות הלאומית, סדרה של ישובים שזוכים להעדפות מהממשלה כדי לעודד תושבים לעבור אליהם. ביניהם, בעיקר יישובי פריפריה, אך בשנים האחרונות נכנסו לשם גם ישובים מיהודה ושומרון.

הנושא הביא לעימות ערב העברת התקציב, ובהחלטת ממשלה לפני חודשיים סוכם לאשר את המפה הכוללת ישובים ביו"ש לחמישה חודשים ובמקביל התחייבו לדון בהם לאחר העברת התקציב. וכעת הוא חוזר לסדר יומה של הממשלה.

אמש התקיים דיון בין מנכ"ל משרר ראש הממשלה לנציג מטעם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, בו הבהיר נציגו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא מתעקש להשאיר את ישובי יו"ש במפה.

במפלגת העבודה כמו גם במרצ מתעקשים להסיר מהמפה את הישובים ביו"ש. במפלגת העבודה שלא הוזמנו לפגישה אמש, הבהירו ללפיד ששום החלטה בעניין לא תתקבל ללא אישורם. "כל סיכום שיושג ללא תיאום, לא יחייב את המפלגה", הבהירו.

גם חבר הכנסת מוסי רז הביע עמדה נחרצת בעקבות הפרסום על קידום מפת איזורי עדיפות לאומית: "כל עמדה בנוגע לאיזורי העדיפות הלאומית חייבת להיות מתואמת עם מרצ, ולא לכלול את ההתנחלויות שבשטחים הכבושים. ממשלת ההסכמות חייבת לפעול בהסכמה".

פריפריה יהודה ושומרון מוסי רז העבודה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד