י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כמה ילדים נפטרו מקורונה?

דיון סוער עם הד"ר אלרעי-פרייס בוועדת הבריאות; מסתננת הורחקה

דיון סוער נערך היום בוועדת הבריאות בכנסת לקראת תחילת מתן החיסון לילדים בשבוע הבא | ד"ר אלרעי פרייס הציגה בכנסת: כמה ילדים מתו בעקבות הקורונה | פייגלין: "מכיר אישית שני מבוגרים שנפטרו מהחיסון" | וגם: משתתפת שהסתננה לדיון והאשימה את פרייס נזרקה וננזפה

דיון סוער עם הד"ר אלרעי-פרייס בוועדת הבריאות; מסתננת הורחקה
מבצע חיסונים בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לקראת פתיחת מבצע חיסוני הילדים בשבוע הבא, התקיים היום (שלישי) דיון בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא הרגיש והטעון. בדיון השתתפו בכירי משרד הבריאות התומכים במתן חיסון לילדים, וגורמים כאלו ואחרים המתנגדים לכך. 

במהלך הדיון הציגה ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס - סקירה על מצב תחלואת הילדים בעקבות הנגיף, שם טענה כי 206 ילדים הגיעו במצב קריטי בגלל הקורונה לבתי החולים, ו-11 נפטרו. בנוגע לתסמונת 'פימס' שמדאיגה הורים רבים, ומתפתחת לעיתים כחודש לאחר ההחלמה בקרב ילדים, טענה פרייס כי דווחו 277 מקרים, ומתוכם שני ילדים נפטרו. 

משתתף נוסף שנטל חלק בדיון היה יו"ר צוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות הד"ר לב שאמר: "אין לנו סיבה ביולוגית טובה להניח על תופעות לוואי שונות לילדים מהחיסון בטווח הארוך". 

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין המביע ביקורת לעיתים תכופות על התנהלות משרד הבריאות, ועל חיסוני הקורונה, לקח אף הוא חלק בדיון בכנסת, וביקש מד"ר לב להתייחס לפרסומים בחו"ל אודות אנשים שנפטרו מהחיסון. לדברי פייגלין, "אני מכיר אישית שני מבוגרים שנפטרו".

בתגובה אמר ד"ר בעז לב כי הוא אינו מכיר את הפרסומים הספציפיים שציין פייגלין, והוסיף כי גם אם קיימת תופעה כזו "היחס בין התחלואה והתמותה שנגמרת מהמחלה לעומת מה שנגרם מהחיסון הוא לרעת המחלה".

בתוך כך, במהלך הדיון התרחש מקרה חריג, כאשר יו"ר הועדה עידית סילמן העלתה בשיחת וידאו דרך הזום, משתתפת לא מוכרת אשר סילמן הייתה בטוחה כי היא מוועד ההורים הארצי, וכי יש לה שאלות חשובות בנוגע לחיסון הילדים, אך המשתתפת הפתיעה והאשימה מול כל הנוכחים ובעיקר מול פרייס עצמה, וטענה כי "ד"ר שרון אלרעי פרייס היא לא אובייקטיבית, היא עובדת של חברת פייזר שמייצרת את החיסונים". 

בתגובה לדברים אמרה יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן: "יש גבול לכל תעלול". והוסיפה "זו ועדה שנועדה להגן על בריאות הציבור, אני לא מוכנה לשמוע את הדברים האלה. לא אתן לומר שד"ר שרון אלרעי פרייס עובדת אצל פייזר". 

קורונה עידית סילמן שרון אלרעי פרייס משה פייגלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד