כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מצוקת נפגעי מירון

נציג האוצר: פיצויים למשפחות - רק אחרי מסקנות ועדת החקירה

נציג משרד האוצר אמר במהלך דיון בוועדת הפנים כי מתן הפיצויים למשפחות הרוגי מירון יקבע רק לאחר סיום עבודת ועדת החקירה שבוחנת את המחדלים שהביאו לאסון | ח"כ מקלב: "צריכים ועדת חקירה כיצד עבר זמן רב כל כך ואף גוף ממשלתי לא מטפל בשיקום המשפחות"

נציג האוצר: פיצויים למשפחות - רק אחרי מסקנות ועדת החקירה
ועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה ממשיכה להתעלם ממשפחות נפגעי מירון ודוחה את העברת הפיצויים ל-43 משפחות, שחלקן איבדו את המפרנס העיקרי, ודוחה את העברת הפיצויים עד לאחר סיום מסקנות ועדת החקיקה שעדיין בעיצומה. בדיון בוועדת הפנים היום (שלישי) הסתיים ללא מסקנה תוך דרישה לזרז את ההליך כדי לסייע למשפחות שנפגעו.

נציג משרד האוצר אמר במהלך הדיון כי מתן הפיצויים יקבע רק לאחר סיום עבודת ועדת החקירה שבוחנת את המחדלים שהביאו לאסון, "ועדת החקירה בוחנת את כל הנושאים לעומק. מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה", אמר, וציין כי "הנושא מורכב מבחינת הפיצויים. לא נכנסים לנושא כרגע. זה יידון אחרי המסקנות".

רק חברי הכנסת מהסיעות החרדיות השתתפו בדיון, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי תקף את משרד האוצר: "משרד האוצר מתגלה פה בשיא האטימות שלו. לצערי מתאים למדיניות הרסנית והרעה של השר ליברמן, אבל ההתחמקות הזועקת שלהם מדברת בעד עצמה. לדברי מלכיאלי המדינה מתעלמת מהמשפחות, "שחייהן השתנו מקצה לקצה, הילדים במשפחות אלו זקוקים לטיפולים ולפסיכולוגים".

חבר הכנסת אורי מקלב האשים, "זה אירוע שלא היה כמותו במדינת ישראל, זה לא נתפס בקנה מידה בין לאומי, וקשה להכיל את גודל האסון. למשפחות רבות נשבר פת לחמם, ועדת החקירה מתעסקת רק במי אשם ומי אחראי ואינה מתעסקת כלל בנושא הזה של שיקום המשפחות. אנחנו צריכים ועדת חקירה כיצד עבר זמן רב כל כך ואף גוף ממשלתי לא מטפל בשיקום המשפחות".

ח"כ יעקב אשר תקף אף הוא את נציגי האוצר: "בכתב המינוי של הוועדה לא מוזכר פיצויים. סגן השר חמד עמאר ביקש לדחות את הצעת החוק שלי למתן פיצויים למשפחות, בטענה שהוא צריך להתארגן. הפיצויים לא קשורים לטופוגרפיה של ההר. אל תסמאו עיניים". לדברי אשר, ללא קשר לתביעות נזיקין יש לקדם את הליך הפיצויים, "או שהאוצר יסגור את זה עם ביטוח לאומי או שנסגור את זה מהר עם חקיקה", איים.

יו"ר הוועדה ח"כ ווליד טאהא סיכם: "הנושא הזה צריך להיות מטופל בצורה יותר נוגעת לאנשים כי מדובר באסון כבד. אני משוחרר מהרבה מאוד אזיקים שכנראה אחרים עדיין לא משוחררים מהם. הדיון התקיים לא כדי לשים מישהו בתא האשמה אלא כדי לקדם את העניין. המשפחות לא מתעניינות בשיקולים הפוליטיים. אנו מבינים שיש ועדת חקירה ומבינים שאף אחד לא יודע לכוון לאחראי משפטית על המתחם. יש טענה שהיו דברים מעולם ומשפחות קיבלו פיצויים, כמו באסון ורסאי".

ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל שנהרג באסון מירון השתתף בדיון ואמר: "כל הכבוד למשרד האוצר ששומרים על אוצר המדינה, אבל שהם יידעו שבסופו של דבר הכל ישולם מהאוצר". הוא הציע לתת למשפחות מקדמה שאחר כך תקוזז מהסכום הכולל, "זה פשוט חבל שהם לא עושים את זה. אתם צריכים לשים לנגד עיניכם שה-43 המשפחות האלה יחזרו לחיים בצורה נורמטיבית שיהיה להם את הנשימה הזו. וזה מה שאני מצפה מכם".

אסון מירון תשפ"א פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד