ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ד"ש מזעזעת מחבר לכיתה

המכתב המוזר שקיבל ניצול השואה מהנאצי המזדקן

אליקים העצני, שורד שואה המתגורר בישראל, קיבל היום מכתב מנאצי זקן שלמד איתו באותה כיתה בגרמניה, וחי כיום בארצות הברית. "אני מאוד שבע רצון שאתה חי עדיין אחרי 95 שנה. נפלא. זיג הייל, (הצדעה נאצית במועל יד), מהעיר קיל. 1934", כתב לו הנאצי

המכתב המוזר שקיבל ניצול השואה מהנאצי המזדקן
מעטפה בדואר צילום: pixsabay

אליקים העצני, ניצול שואה המתגורר בישראל, קיבל היום (שלישי) מכתב מנאצי זקן שלמד איתו באותה כיתה בגרמניה, וחי כיום בארצות הברית.

בועז העצני, בנו של אליקים, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו את המקרה המזעזע. "תמיד נחמד לקבל דרישת שלום מחבר לכיתה (כנראה), בטח משנת 1934. אבי, אליקים העצני, קיבל היום מכתב. השם שלו בגרמניה היה גיאורג", כתב בועז.

"והנה התרגום: 'גיאורג, אני מאוד שבע רצון שאתה חי עדיין אחרי 95 שנה. נפלא. זיג הייל, (הצדעה נאצית במועל יד), מהעיר קיל. 1934", תרגם הבן את המכתב שקיבל אביו.

הנאצי הזקן כתב בצד השני של המכתב: "חברון היא פלשתין- יודן ראוס. (יהודים החוצה) על החתום: פרידריך".

המכתב שהגיע היום לאליקים העצני מהזקן הנאצי

"אז הנאצי הזקן חי בארה"ב, לפי הבולים, ועדיין מספיק חשוב לו להשפריץ את השנאה החולנית, הנאצית של אז ולשלב אותה עם השנאה הנאצית של היום, הכלי האנטישמי הכי מודרני והכי יעיל. הבלוף הפלשתיני. אז הקשר הנאצי - פלשתיני עובד כרגיל", כתב בועז.

שרה העצני כהן, נכדתו של אליקים, שיתפה את המקרה בחשבון הטוויטר שלה, והוסיפה: "אז הנאצי הזקן חי בארה"ב, לפי הבולים, ועדיין מספיק חשוב לו להשפריץ את השנאה החולנית שלו, שלא השתנתה, רק שינתה תירוץ. פעם זה היה גבלס סטייל, היום זה פלשתין סטייל".

"לפני 80 שנה הם צעקו 'יהודים לכו לפלשתינה' ועכשיו הם צועקים 'יהודים צאו מפלשתינה'. מקבלים אותנו רק במקום אחד: בקרמטוריום", הוסיפה שרה.

נאצי ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד