י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"היערכות להילולה הבאה"

הפיצויים לנפגעי מירון: יו"ר ועדת החקירה נאור נגד התחמקות האוצר

דבריו של נציג משרד האוצר בוועדת הפנים על כך שפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון יינתנו רק לאחר השלמת עבודת ועדת החקירה, הובילו לתגובה חריגה של נשיאת העליון בדימוס ויו"ר הוועדה, מרים נאור שמדגישה כי עבודת הוועדה מתמקדת באירוע ל"ג בעומר הקרוב

הפיצויים לנפגעי מירון: יו"ר ועדת החקירה נאור נגד התחמקות האוצר
זירת האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות דברי נציג משרד האוצר דיון בוועדת הפנים היום (שלישי) שעסק בסוגיית הפיצויים למשפחות נפגעי מירון, ובו נטען כי המשרד יעסוק בנושא רק בסיום עבודת ועדת החקירה, יו"ר ועדת החקירה לאסון מירון השופטת מרים נאום יוצאת נגד הדברים.

במסמך הבהרה חריג, הודיעה השופטת בדימוס מרים נאור כי בניגוד לנטען על ידי נציגי משרדי האוצר כי המשרדים ממתינים למסקנות ועדת החקירה בטרם יידרשו לסוגיית הפיצויים.. "מבקשת הוועדה להבהיר כי המלצות הביניים אשר יתפרסמו בקרוב יעסקו, כמצוות החלטת הממשלה, בהיערכות להילולה הבאה ובה בלבד".

משמעות מסמך ההבהרה, קובע כי משרדי הממשלה יאלצו לספק תשובה מתאימה מדוע לא יגבשו החלטה בדבר הפיצויים ל-43 משפחות נפגעי מירון, קרוב לחצי שנה אחרי האסון.

כזכור, נציג משרד האוצר אמר במהלך הדיון כי מתן הפיצויים יקבע רק לאחר סיום עבודת ועדת החקירה שבוחנת את המחדלים שהביאו לאסון, "ועדת החקירה בוחנת את כל הנושאים לעומק. מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה", אמר, וציין כי "הנושא מורכב מבחינת הפיצויים. לא נכנסים לנושא כרגע. זה יידון אחרי המסקנות".

רק חברי הכנסת מהסיעות החרדיות השתתפו בדיון, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי תקף את משרד האוצר: "משרד האוצר מתגלה פה בשיא האטימות שלו. לצערי מתאים למדיניות הרסנית והרעה של השר ליברמן, אבל ההתחמקות הזועקת שלהם מדברת בעד עצמה. לדברי מלכיאלי המדינה מתעלמת מהמשפחות, "שחייהן השתנו מקצה לקצה, הילדים במשפחות אלו זקוקים לטיפולים ולפסיכולוגים".

חבר הכנסת אורי מקלב האשים, "זה אירוע שלא היה כמותו במדינת ישראל, זה לא נתפס בקנה מידה בין לאומי, וקשה להכיל את גודל האסון. למשפחות רבות נשבר פת לחמם, ועדת החקירה מתעסקת רק במי אשם ומי אחראי ואינה מתעסקת כלל בנושא הזה של שיקום המשפחות. אנחנו צריכים ועדת חקירה כיצד עבר זמן רב כל כך ואף גוף ממשלתי לא מטפל בשיקום המשפחות".

ח"כ יעקב אשר תקף אף הוא את נציגי האוצר: "בכתב המינוי של הוועדה לא מוזכר פיצויים. סגן השר חמד עמאר ביקש לדחות את הצעת החוק שלי למתן פיצויים למשפחות, בטענה שהוא צריך להתארגן. הפיצויים לא קשורים לטופוגרפיה של ההר. אל תסמאו עיניים". לדברי אשר, ללא קשר לתביעות נזיקין יש לקדם את הליך הפיצויים, "או שהאוצר יסגור את זה עם ביטוח לאומי או שנסגור את זה מהר עם חקיקה", איים.

אסון מירון תשפ"א ועדת הפנים פיצויים משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד