כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משפחת הנרצחים עתרו

עמדה בעין הסערה: 427 מיליון ש"ח עוקלו לעמותה

ארגון שורת הדין עיקל 427 מיליון ש"ח מכספי העמותה המיועדים לארגון הטרור חמאס. העתירה הוגשה להוצאה לפועל בשם משפחת גביש אשר ארבעה מבני משפחתם נרצחו בפיגוע ירי באינתיפאדה השנייה

עמדה בעין הסערה: 427 מיליון ש"ח עוקלו לעמותה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

צו עיקול של ההוצאה לפועל על סך 427 מיליון ש"ח התקבל לעמותת 48 המכונה "העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים", בהמשך לעתירת ארגון 'שורת הדין' כנגד העברת כספי העמותה לארגון הטרור חמאס.

העתירה הוגשה בשם משפחת גביש אשר ארבעה מבני משפחתם נרצחו בפיגוע ירי באינתיפאדה השנייה, לצורך מתן פיצויים עבורם, בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי שניתן בתביעת הפיצויים שהוגשה בנושא.

בארגון שורת הדין מסבירים כי עיקול הכספים מארגון הטרור חמאס יתבצע באמצעות מנגנון צו עיקול של ההוצאה לפועל, לנכסי עמותת 48 הישראלית, המכונה "העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים", אשר רשומה כעמותה רשמית בישראל והעבירה בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים לארגון החמאס.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, הגיבה ואמרה: "קורבנות הטרור הצליחו היכן שהממשלה נכשלה. צו העיקול יאפשר למשפחת גביש לממש את פסק דין בית המשפט המחוזי אשר ניתן בעניינם, לפיו הם זכאים לפיצויים אשר מגיעים לגובה של מאות מיליוני שקלים מארגון הטרור. ההחלטה לעקל את הכספים הללו היא צודקת ונכונה, ותיתן לנו לייבש את צינורות החמצן של הטרור ולמנוע מעמותה ישראלית של התנועה האסלאמית להעביר כספים לאויבים שלנו".

ארגון "עד כאן" אשר חשף את פעילות עמותת "סיוע 48" מסר בתגובה להטלת צו העיקול: "ארגון 'עד כאן' יחד עם פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות חשפו ערב אישור התקציב את קשרי בכירי רע"מ והתנועה האיסלאמית עם חמאס, ואת המימון של עשרות מליונים שהעבירה עמותת 'סיוע 48' לרצועת עזה. אנחנו מברכים את ארגון 'שורת הדין' על ההליך המשפטי שגרם לעיקול הכספים עבור משפחות נפגעי הטרור. אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את המימון לעמותות התנועה האיסלאמית כדי למנוע זליגת כספים נוספים לחמאס. בימים אלו מקים ארגון 'עד כאן' צוות חקירה מיוחד כדי לאתר כספים נוספים שמועברים מארגוני התנועה האיסלאמית לגורמי טרור. עיקול הכספים הוא יום חג לציבור בישראל".

מנסור עבאס עמותה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד