י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לסיום הסאגה?

"יקבלו תנאים נאותים": נציגים ישראלים נועדו עם בני הזוג בטורקיה

אנשי הקונסוליה הישראלים בטורקיה נועדו בשעות האחרונות עם בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין שעצורים במדינה בחשד לריגול. הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים הנאותים וראויים

"יקבלו תנאים נאותים": נציגים ישראלים נועדו עם בני הזוג בטורקיה
אילוסטרציה צילום: pexels

ביקור ראשון של נציגים ישראלים עם בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין שעצורים בטורקיה בחשד לריגול לאחר שצילמו את מעונו של הנשיא ארדואן. לפי הודעת משרד החוץ, את נטלי אוקנין ביקר הקונסול באיסטנבול, רונן לוי, ואת מורדי אוקנין ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם.

עוד נמסר ממשרד החוץ לירון אברהם ב-N12 כי "הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים הנאותים וראויים. הביקורים ארכו פרק זמן ארוך ובמהלכם גם הועבר לבני הזוג הביגוד והציוד הנדרש". משרד החוץ מדגיש כי הוא נמצא בקשר רציף עם המשפחה ומעדכן אותם בכל שלב בתהליך.

מוקדם יותר דווח כי במהלך פגישה של שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו, עם מקבילו ממונגוליה, הוא התייחס לפרשה ואמר כי התביעה בטורקיה מאשימה את בני הזוג ב"ביצוע פשע", שלדבריו "אפשר לקרוא לו 'ריגול צבאי ומדיני'".

השר הטורקי טען כי "בזמן שהם צילמו תמונות הם צילמו גם את משכנו של ארדואן. הם לא רק צילמו אותו, אלא גם התמקדו בו. כמובן שגורמי האבטחה התערבו בתקרית הזאת, כמובן שפרטי התקרית הועברו לפרקליטות, שאוספת ומעריכה את הראיות". לדברי סוילו, "המשך הטיפול בפרשה - תלוי בבית המשפט".

ניר יסלוביץ' עורך דינם של הזוג אוקנין שעצורים בטורקיה תאר את המפגש תיאר היום (שלישי) ברדיו 103 את המפגש הטעון שהיה לו אמש עם מורדי אוקנין שעצור בטורקיה יחד עם רעייתו לאחר שצילמו את מעונו של הנשיא ארדואן.

"הייתה פגישה קשה", תיאר עו"ד יסלוביץ'," פגישה שעל ההתחלה בעצם הוא הציב בפניי שאלות קשות. בגלל שמדובר בדמות של עו"ד ישראלי הוא פרץ בבכי איך שנכנסתי לתא הקטן. ישבתי איתו ביחידות, זה הפתיע אותי מאוד שהרשו לי לשבת איתו לבד. לא יכולתי לחבק אותו כי הייתה הפרדה בינינו. נורא רציתי לתת לו חיבוק ישראלי טוב, ולחזק אותו כמו שצריך. אני מודה ומתוודה שלי היה קשה".

 

מעצר ישראלים בטורקיה משרד החוץ נטלי ומורדי אוקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד