י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתחמם • שבת סוערת: חרדים וחילונים בקרב על הבירה

סגירת ה'סינמה סיטי' בשבת עוררה גל מחאה חילוני • המוחים החתימו 9,000 איש על עצומה ברשת • יפגינו בשבת בכיכר ספרא • במקביל יפגינו אנשי 'העדה החרדית'

צילום אילוסטרציה: משה הולצמן
צילום אילוסטרציה: משה הולצמן

הבחירות המקומיות בירושלים הולכות ומתקרבות, וכאילו בתזמון ידוע מראש, מתלהטים יחסי חרדים – חילונים בעיר. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבת הקרובה כאשר קבוצת חרדים תפגין ברחוב הנביאים נגד חילולי שבת, תפגין קבוצה נגדית של חילונים בעד חילול שבת.

הרקע לויכוח הלוהט, הוא פתיחתו של 'סינמה סיטי', מתחם סרטים ענק, שיושק בחודש יוני הקרוב בחניון הלאום. זעמם של תושבי העיר החילונים התעורר לאור פרסום העובדה שהמקום יהיה סגור בשבתות ובחגים.

בימים האחרונים הופצה ברשת עצומה של תושבים, שיוזמיה הם חברי 'התעוררות' - קבוצת צעירים חילונית הנאבקת בהתחרדות הבירה, והיא קוראת לעיריית ירושלים ולעומד בראשה, ניר ברקת, לאפשר את פתיחת המתחם בשבת. על העצומה חתמו עד כה יותר מ-9000 איש, אך לא ניתן לדעת כמה מתוכם תושבי ירושלים.

עוד בנושא:
עיריית ירושלים מתגאה בפרסום רשמי: הצלחנו לגרש חרדים מהעיר

בעצומה נכתבו הדברים הבאים: "בעיר ירושלים מגוון רחב של קהלים וציבור מגוון מאוד, סגירתו של ה'סינמה סיטי' בשבתות מהווה אפליה של הציבור החילוני והלא יהודי בעיר. בצעד זה משרד האוצר ועיריית ירושלים מביאים לכך שתושבי ירושלים אשר אינם שומרים שבת, ציבור התיירים הגדול הפוקד את העיר והציבור הלא יהודי המתגורר בעיר מבלים את סופי השבוע שלהם מחוץ לירושלים, במקומות בהם יש מענה לצרכיהם גם בשבת - והדבר גם מביא לפגיעה כלכלית משמעותית בעיר".

"פתיחת המקום בשבת אינה מהווה הפרה של הסטטוס קוו. נהפוך הוא, סגירתו מהווה הפרה של הסטטוס קוו, שכן ישנם בתי קולנוע אחרים בעיר הפתוחים בשבת, וכך גם סניפים אחרים של ה'סינמה סיטי' ברחבי הארץ". יצויין, כי המוחים מעודדים מהוראתם של בכירים במשרד האוצר, לבחון שוב את ההצעה לפתוח את המתחם בשבתות.

אלא שיוזמי המאבק לא מסתפקים בכך: אנשי 'ישראל חופשית', ארגון נוסף הנאבק בהתחרדות ירושלים, מארגנים בשבת הקרובה בשעות אחר הצהריים, הפגנה מתחת לבניין העירייה בכיכר ספרא, נגד הכוונה לסגור את המתחם. כרגיל, מקיימים גם אנשי 'העדה החרדית' בו בזמן הפגנה ברחוב הנביאים נגד חילולי שבת.

האם ההפגנות יתלקחו ויהפכו לתבערה מתמשכת? נמשיך לעקוב ולדווח.
שבת חילונים ירושלים חרדים סינמה סיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד