כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מודיעין עילית: בן שנתיים וחצי נפל מקומה חמישית ונהרג

טרגדיה במודיעין עילית: רפאל בארי, פעוט בן שנתיים וחצי, צנח ממרפסת ביתו • מסוק הוזעק לפנות את הפצוע - אך בשל התארגנות לקוייה נדחה הפינוי ביותר מ- 20 דקות

מודיעין עילית: בן שנתיים וחצי נפל מקומה חמישית ונהרג
מנחם הלוי



טרגדיה בשכונת ברכפלד שבעיר מודיעין עילית: רפאל בארי ז"ל, פעוט בן שנתיים וחצי, צנח ביום רביעי לפנות ערב ממרפת ביתו בקומה החמישית ברחוב רב ושמואל - ונהרג.

שכנים שהבחינו בנפילת הילד הזעיקו את כוחות ההצלה. מתנדבי 'איחוד הצלה' ביצעו בפעוט פעולות החייאה ממושכות, והוא פונה - באמצעות מסוק של יחידת 669 של צה"ל - לבית חולים הדסה עין כרם.

אריה שביט, חובש 'איחוד הצלה', סיפר: "הילד נפל ממרפסת בקומה חמישית ונפגע קשות בראשו. אני וחובשים נוספים, בסיוע של רופא איחוד הצלה ד"ר יחיאל לין, תושב העיר, ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות.

"משם הילד פונה לעבר מסוק צבאי שנחת על כביש 446 בסמוך לצומת נילי, ופינה אותו להמשך קבלת טיפול בבית החולים, כשמצבו אנוש, תוך מתן סיוע נשימתי".

בבית החולים נקבע מותו של הפעוט.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר ל'בחדרי חרדים', כי נבדק חשד לרשלנות.

כך התעכב הטיפול

מאחורי הקלעים, כך מדווח כתב 'בחדרי חרדים', בגלל בלבול ובשל מאבקי הכוחות בין ארגון 'איחוד הצלה' למד"א לעיכוב חמור בפינוי הפעוט לבית החולים.

אחד ממתנדבי 'איחוד הצלה' נתי לוי, מספר: "תוך דקה מקבלת הדיווח על המקרה, שני כונני איחוד הצלה וכונן מד"א הגיעו למקום, אני הגעתי לאחר כ-3 דקות והתווספו עוד שני כוננים שטיפלו יחד במסירות בפצוע.

"הזעקנו אמבולנס אך התברר שהאמבולנס של הישוב עסוק במקרה אחר, ואמבולנס טיפול נמרץ היה בדרכו מבית שמש. ביקשתי מהמתנדב שיודיע למד"א שאני מבקש שיעלה מסוק לאויר, וכך היה.

בסופו של דבר הגיע האט"ן, ובשל הדרדרות במצב הפעוט הוחלט להעביר אותו לבית החולים באמצעות המסוק. הפעוט הועמס על האט"ן בדרכו למסוק.

"אחד המתנדבים טען שיש לו קשר עם צוות המסוק והחבירה תהיה בחשמונאים", מספר המתנדב, "הוא התלווה לנסיעה עם האט"ן של מד"א. אך בסופו של דבר הודיע שיש שינוי והחבירה היא במנחת ביישוב נילי.

"היכן המנחת? אף אחד בישוב לא ידע להגיד. אחד התושבים שנשאל היכן המנחת, סיפר כי לפני מספר שנים בנו שכונת מגורים על המנחת והוא איננו. הפנו אותנו בתחילה לחנייה בכניסה ליישוב אולם היו שם צפרדעים של פסולת. לאחר דקות ארוכות הגיע ג'יפ שלקח אותנו לצומת נילי לשטח פתוח. לדבריו נחת כאן מסוק בעבר, וכנראה זה המנחת.

"עודינו מתלבטים מה לעשות ואנו שומעים מסוק מתקרב אלינו. הוא חג באויר וניסה למצוא מקום אך ללא הצלחה.

"ואז מגיעה ההוראה לנסוע למנחת ביישוב חשמונאים. ושוב יוצאים לדרך.

"אך מתברר שדרכי ההגעה לא כשירות לרכב, ואי אפשר להגיע. ואז מגיעה ההוראה לשוב לצומת נילי שם המסוק מתארגן לנחיתה. אנו רואים את המסוק נוחת, דיווחנו בקשר לאט"ן שהיה במרחק של דקה נסיעה מהמסוק, אולם הוא התעקש להמשיך בנסיעה לנילי. רק לאחר כ-8 דקות הוא חזר למקום, בו נחת המסוק".

בסופו של דבר הפינוי התעכב כ-23 דקות.

תגובת מד"א:

לצערנו, גורמים המנסים לפגוע בשמו הטוב והמקצועי של אנשי מד"א אינם בוחלים באמצעים.

במד"א מכחישים מכל וכל את הטענות ומדגישים כי הטיפול בילד נעשה בהתאם לנדרש ובמטרה להציל את חייו.

עם קבלת הקריאה על האירוע, הוזנקו למקום כונני מד"א מהישוב, אמבולנס וניידת טיפול נמרץ.

כונן ראשון של מד"א הגיע בתוך דקה למקום והחל מיד בטיפול רפואי בילד, כשבמקביל מצטרפים כוחות נוספים וצוות ניידת הטיפול הנמרץ.

לאחר שייצבו את מצבו, פינתה ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א את הילד במטרה לחבור למסוק חיל האוויר, בהתאם להנחיות המשתנות של צוות המסוק בנוגע למיקום הנחיתה.

יצויין, כי בפינוי במסוק צבאי מיקום הנחיתה ויעד הפינוי נתון להחלטתם של גורמי חיל האוויר, ומד"א פועל בשיתוף פעולה עימם ובהתאם להנחיותיהם הניתנות עד לחבירת הכוחות.
מודיעין עילת נפילה הצלה בית חולים ברכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד