כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרס למוות ילדה בת 14 – וייאסר לתשעה חודשים

בית משפט השלום בצפת, גזר תשעה חודשי מאסר על נהג שדרס למוות את ליזה כרסנטי ז"ל, לאחר שלא נקט בזהירות המתחייבת כשהתקרב למעבר החצייה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בית משפט השלום בצפת, גזר תשעה חודשי מאסר על נהג שדרס למוות את ליזה כרסנטי ז"ל, לאחר שלא נקט בזהירות המתחייבת כשהתקרב למעבר החצייה.

המקרה התרחש ב- 13 באוקטובר 2010, כאשר הנהג פגע בילדה בת 14 בשעה שחצתה את הכביש דרך מעבר חצייה אשר נמצא ביציאה ממעגל תנועה. על פי פסק הדין, הנהג לא הספיק לעצור את רכבו למרות שנהג במהירות נמוכה יחסית, מכיוון שככל הנראה תשומת לבו הייתה נתונה לעניין אחר. שופט בית משפט השלום בצפת בסאם קנדלפת, ציין בפסק הדין כי הנהג לא הבחין כלל במתרחש סביבו ולכן לא הבחין בכך שכרסנטי חצתה באותה העת את מעבר החצייה ופגע בה. הנהג הואשם בגרימת מוות ברשלנות.

השופט ציין, כי רשלנותו של הנאשם היא בינונית-גבוהה כיוון שהיו לו די זמן ומרחק למנוע את הפגיעה בכרסנטי: "בקלות רבה כל כך, לו נקט הנאשם בזהירות המתחייבת מקרבתו למעבר החצייה והיה רק מסתכל מבעוד מועד לעבר המנוחה, כפי שהיה מצופה ממנו באופן סביר שיעשה כן, ניתן היה להימנע מהרשלנות", כתב בפסק הדין השופט קנדלפת.

לקביעת עונשו של הנהג, ציין השופט כי אמנם עברו התעבורתי של הנהג נקי יחסית והוא הביע חרטה אך "בנסיבות כאלה, האינטרס החברתי בשליחתו למאסר מאחורי סריג ובריח גובר על המחיר שישלמו הנאשם ובני משפחתו – עם כל ההבנה למצוקתם האישית".

השופט פסק כי הנהג ייאסר בפועל לתקופה של 9 חודשים וכן ייפסל רישיונו לתקופה של 10 שנים.
עמותת אור ירוק נרתמה למאבק של משפחת כרסנטי נגד הנהג שדרס ליזה למוות. מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, פנה במכתבים לפרקליט המדינה, משה לדור, על מנת שיפעל לכך שנציגי הפרקליטות והתביעה המשטרתית יעשו ככל שניתן להשיב את פסילת רישיונו של הנהג בתיק ליזה כרסנטי. בנוסף, ביקש אבואב "להנחות את הגורמים הרלוונטיים כי בכל מקרה בו נעברה עבירה בגינה נהרג אדם או נגרמה חבלה חמורה תידרש פסילת רישיונו של הנהג הפוגע עד לתום ההליכים."

עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה אמור להיות המקום המוגן להולכי הרגל בכביש. על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה יראו למרחוק וישולטו בשילוט מתריע ומתאים. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה סביב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעביר חצייה".
דריסה ילדה מוות מאסר מעבר חציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד