י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאורך ימים ושנים טובות

לרגל היארצייט ה-101 לאמו: הישיש ניגש לעמוד

תיעוד מרגש ממלבורן שבאוסטרליה: זקן הקהילה החרדית ניצול שואה בן 101, ניגש אתמול לפני העמוד לרגל יום היארצייט של אמו ע"ה שלא זכה להכיר, שכן זו נפטרה עוד לפני השואה בעודו בן כמה חודשים • צפו

לרגל היארצייט ה-101 לאמו: הישיש ניגש לעמוד
בתפילה ביום היארצייט צילום: Yeshiva World News

ר' בעריש אורבך, ישיש צדיק, ניצול שואה, המתגורר במלבורן שבאוסטרליה, ניגש לפני העמוד לרגל יום הייארצייט ה-101 של אמו. בשנה שעברה הוא זכה להוקרה מבית המלוכה.

ביום שלישי התייצב ר' בעריש בן ה-101 בבית המדרש 'קולפילד' במלבורן שבאוסטרליה וניגש לפני העמוד, לרגל היארצייט של אמו שחל באותו היום.

לבעריש מלאו השנה 101 שנים, הוא איבד את אמו רבקה אורבך (לבית בלאס) בביאלה שבפולין בשנת 1920 כשהיה בן כמה חודשים בלבד, לאחר שהיא חלתה במחלת הטיפוס. עד היום הוא מספר לסובבים אותו זיכרונות מימי ילדותו בתלמוד התורה בפולין.

כזכור באוגוסט 2020 חגג הרב בעריש את יום הולדתו ה-100, וקיבל מכתב ברכה ממלכת אוסטרליה: "אני שמחה לשמוע שאתה חוגג יום הולדת 100" נכתב, "מזל טוב וברכות ואיחולים לבביים ביום המאד מיוחד הזה".

לבעריש היו שלושה אחים גדולים ואחות, וכן אח למחצה מנישואיו השניים של אביו. חיי המשפחה שלו היו טובים עד השואה, הוא היה אחד האנשים האחרונים שהוברחו מגטו ורשה בסמוך לפסח ב-1943 וזמן קצר לפני המרד שהוביל להשמדת הגטו בידי הנאצים. מלבד אחותו שעלתה לארץ לפני השואה, כל שאר בני המשפחה שלו נרצחו בשואה.

לאחר שהבין שלא נשאר לו אף אחד בפולין, בעריש יצר קשר עם דודו שחי באותן שנים באוסטרליה, הדוד פרש את חסותו על האחיין הצעיר וכך הוא קיבל ויזה שאפשרה לו להתחיל חיים חדשים באוסטרליה.

בעריש אורבך ניצולי שואה מלבורן אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד