ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"בסדר לשנוא בחזרה"

החשוד בהצתת בית הכנסת ניהל יומן המפרט את התקיפה

צעיר בן 18 מהעיר אוסטין שבמדינת טקסס - ארה"ב נעצר לאחר שהצית בית כנסת בעיר. ביומן שלו הוא פירט על תוכניותיו להצית בית כנסת. "הם שונאים את הדת שלך. הם שונאים את הילדים שלך. הם חושבים שזה מצחיק. זה בסדר לשנוא אותם בחזרה"

החשוד בהצתת בית הכנסת ניהל יומן המפרט את התקיפה
זירת השריפה באוסטין צילום: כוחות הכיבוי באוסטין

ה-FBI עצר לפני מספר ימים את פרנקלין בארט סקרייסט, בן ה-18, לאחר שהצית בית כנסת באוסטין טקסס. ברישומי היומן שלו נכתב "לחפש מטרה ולהצית בית כנסת".

פרנקלין, בן ה-18, נמצא במעצר פדרלי, לאחר שחוקרי כיבוי האש של אוסטין הודיעו למשטרה בשבוע שעבר כי הוא הצית בית כנסת ב-31 באוקטובר.

התלונה נגדו הוגשה ב-12 בנובמבר, יום אחד לאחר שהצעיר, סטודנט באוניברסיטת טקסס, ומתנדב במשמר הלאומי של טקסס באותה עת, נעצר באשמת הצתה וגרימת נזק לקהילת בית ישראל. בית הכנסת קבע את הנזק המוערך ביותר מ-150,000 דולר. אם הוא יורשע בכל האישומים נגדו, עונשו יכול להגיע עד 20 שנה.

דובר של המחלקה שמפקחת על משמר הלאומי של טקסס, אמר ל'דיילי ביטס', כי פרנקלין איננו חבר במשמר הלאומי של טקסס, "הוא התפטר בתחילת החודש". עורך דינו של הצעיר לא הגיב לבקשת תגובה מצד כלי תקשורת מקומיים. אמו, ניקול, ניתקה את השיחה כשהושגה בטלפון על ידי עיתונאים.

פרנקלין זוהה בתחילה על ידי חוקרי מכבי האש של אוסטין שהבחינו במספר לוחית הרישוי של הג'יפ שלו מצילומי מצלמת האבטחה בחניון בית כנסת בית ישראל. המספר הוביל את הרשויות לביתו של בסן מרקוס, טקסס, שם הוא מתגורר עם אמו, ניקול.

יומיים לאחר מכן, ה-FBI ערך חיפוש בביתו וברכבו של פרנקלין, הסוכנים גילו לפחות ששה בקבוקי זכוכית של נוזל דליק עם גפרורים מיוחדים שעמידים בפני רוח, בכתב האישום נטען כי זה "חומרים שניתן להשתמש לבקבוקי תבערה".

הם גם מצאו רישומים ביומן מיוחד שהוא החזיק עם המילים "אף פולש אינו חף מפשע" (הכוונה למהגרים בלתי חוקיים) ציור של שוטר, פוליטיקאי ורופא, כולם עם סמלי מגן דוד ו-"X" על פרצופיהם (סמל למוות) הוא כתב בסמוך לדמויות "האם היית הורג את כולם כדי לקבל את זכויותיך?" כששני צלבי קרס מוצמדים עם הכיתוב "מחיר החופש משולם בדם".

עוד הוא כתב ביומן: "הם שונאים את אבותיך. הם שונאים את התרבות שלך. הם שונאים את האומה שלך. הם שונאים את הדת שלך. הם שונאים את הילדים שלך. הם חושבים שזה מצחיק. זה בסדר לשנוא אותם בחזרה".

הצתת בית כנסת טקסס אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד