י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתעקשת לקדם

מיכאלי על הפעלת תחבורה בשבת: "לימינה אין זכות וטו"

בניגוד לעמד השר מתן כהנא, שרת התחבורה ויו"ר העבודה מרב מיכאלי מתעקשת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. מיכאלי: "לימינה אין וטו ספציפי בנושאי דת ומדינה, יש כידוע וטו פריטטי"

מיכאלי על הפעלת תחבורה בשבת: "לימינה אין זכות וטו"
אוטובוס. אילוסטרציה צילום: דוברות משרד התחבורה
העימות על התחבורה בשבת: בקואליציה מתעמתים סביב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בשאלה האם לסיעת 'ימינה' יש זכות וטו נגד בהצעות חוק בנשואי דת. בתגובה לדיווח ב'בחדרי חרדים' מתעקשת שרת התחבורה מרב מיכאלי לקדם תחבורה בשבת בניגוד לעמדת השר לשירותי דת מתן כהנא. 
בראיון ל-YNET מתעקשת השרה מירב מיכאלי לקדם את יוזמת התחבורה בשבת, וטוענת כי ל'ימינה' אין אפשרות להטיל וטו בנושא. "אפשר לעשות את זה", אמרה השרה בראיון, "לימינה אין וטו ספציפי בנושאי דת ומדינה, יש כידוע וטו פריטטי", הוסיפה.
לדברי שרת התחבורה, "כמו שבכל דבר אחר בממשלה הזאת הגענו להסכמות גם בעניין הזה אני אעבוד להשגת הסכמות. אני מתכוונת לעבוד בזה בכל הכוח - זה לגמרי תחת אחריותי. אני לוקחת על עצמי את הדבר הזה".
אכן, בסעיף 24 להסכם שנחתם בין סיעת 'ימינה' לסיעת 'יש עתיד' סוכם ונחתם "ישמר הסטטוס קוו בסוגיות בעלי זיקה לענייני דת ומדינה", כאשר נחתם בין כל הסיעות כי לא יוקדם חקיקה שלא תאושר על ידי כל סיעות הקואליציה, אחרת מדובר בהפרת משמעת קואליציונית ועל כל 60 חברי הקואליציה להצביע נגד.
כזכור, מוקדם יותר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי גורמים בכירים בקואליציה מיהרו לצנן את ההתלהבות של השרה מיכאלי והודיעו כי יבלמו את המהלך, "ההסכם על תחבורה בשבת נמצא רק בהסכם בין העבודה ליש עתיד וזה לא רלוונטי בשום צורה כי יש לימינה וטו בנושאים הדתיים".
תחבורה ציבורית בשבת סטטוס קוו וטו מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד