י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקש לשחזר את 'ליל הבדולח'

שנת מאסר לצעיר שתכנן לפגוע במתפללי בית הכנסת

צעיר מניו ג'רזי אכול שנאת אפרו אמריקנים ויהודיים ביקש לפגוע בהם ותכנן עם חברים נוספים להרוס ולהשחית נכסים שבבעלות יהודים או אפרו אמריקנים. בית משפט בניו ג'רזי גזר עליו שנה אחת מאסר בלבד

שנת מאסר לצעיר שתכנן לפגוע במתפללי בית הכנסת
אילוסטרציה צילום: pexels

תושב מחוז קמדן בניו ג'רזי נידון ביום שלישי לשנת מאסר בכלא פדרלי, בגין קשירת קשר ותכנון עם חברים אנטישמיים בקבוצת שנאה של 'עליונות לבנה', אשר תכננו להרוס ולהשחית נכסים הקשורים לאפרו אמריקאים ויהודים.

ריצ'ארד טובין, בן ה-20, כינה את התכנון "ליל הבדולח" כדי להשוות את מעשי גרמניה הנאצית ב-1938 כאשר נאצים הציתו בתי כנסת, השחיתו בתים ועסקים של יהודים וטבחו בעשרות יהודים באותו לילה.

טובין, חבר בקבוצת השנאה "הבסיס", הודה בעבר כי הוא שכנע חברים לפרסם עלוני תעמולה, לנפץ חלונות ולחתוך צמיגים של אפרו אמריקאים ויהודים אמריקאים.

חברי הקבוצה השחיתו ב-21 בספטמבר 2019 בתי כנסת ברסין, ויסקונסין והנקוק ומישיגן, על ידי ריסוס דברי שטנה אנטישמיים על הקירות.

כזכור, בנובמבר 2019, ריצ'ארד טובין, אז בן 18, נעצר בגין תכנון השחתה של שני בתי כנסת בשתי מדינות שונות. טובין הואשם כי השתמש ברשת חברתית ניאו-נאצית בשם "הבסיס" כדי למצוא מתנדבים לרסס גרפיטי בחודש ספטמבר 2019 על בתי כנסת במישיגן ובוויסקונסין.

הצעיר גם הודה שנסע לקניון בניו ג'רזי עם מצ'טה, ותכנן להשתמש בו כדי להרוג לקוחות שחורים, למרבה המזל תכניתו לא יצאה אל הפועל. ביום שלישי שעבר, ה-FBI האשים את טובין בקשירת קשר עם קבוצת שנאה כנגד זכויותיהם של מיעוטים, כולל יהודים.

פיגוע בית כנסת הריסת בית כנסת מניע אנטישמי עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד