כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המחוקק היהודי בירך

רומניה תחייב חינוך על השואה בכל בתי הספר התיכוניים

הסנאט הרומני אימץ חוק המחייב את כל בתי הספר התיכוניים ובתי הספר המקצועיים במדינה ללמד על ההיסטוריה של השואה והעם היהודי.

רומניה תחייב חינוך על השואה בכל בתי הספר התיכוניים
בית כנסת עתיק ברומניה צילום: דב האזרחי

חוק שעבר ביום שני האחרון בסנאט הרומני, מחייב את כל בתי הספר התיכוניים ובתי הספר המקצועיים במדינה ללמד על ההיסטוריה של השואה והעם היהודי. החוק קובע כי הלימודים יתחילו משנת 2023. תכניו יקבעו על ידי משרד החינוך במדינה בשיתוף מכון אלי ויזל לחקר השואה ברומניה.

לדבריו של המחוקק היהודי סילביו וקסלר, שדגל בחוק, היוזמה נועדה "להתמודד עם חוסר סובלנות וקיצוניות" בקרב בני נוער. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. החוק קיבל תמיכה של 107 סנאטורים, בעוד 13 מחוקקים הצביעו נגד ואחד נמנע.

חבר פרלמנט קלאודיו טרזיו, אמר שהחוק מיותר כיוון שלטענתו רומניה "לא ראתה מקרה אנטישמי חמור אחד ב-20 השנים האחרונות". טרזיו אמר שהחוק מנוגד לחוקי רומניה והאיחוד האירופי, כמו גם ל"הגיון השכל הישר", מכיוון שהוא מפלה לרעה את האזרחים המשתייכים למיעוטים אחרים.

על פי נתונים רשמיים שנכללו בדו"ח של מכון אלי ויזל, בסך הכל דווחו לרשויות 27 אירועים אנטישמיים בשנת 2020. כמו כן מספר בתי קברות יהודיים הושחתו בשנים האחרונות. על פי נתוני מכון אלי ויזל, בין 280,000 ל-380,000 מיהודי רומניה ואוקראינה נרצחו בשטחים תחת שלטון רומני במהלך מלחמת העולם השנייה.

רומניה חוק השואה הנצחת נספי השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד