י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניזוקה באופן קשה

אלמונים השחיתו אנדרטת שואה בספרד

אנדרטת שואה בעיר אוביידו שבספרד הושחתה ע"י אלמונים | הסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי בשבוע שעבר הזהירה מפני אנטישמיות ב-27 המדינות החברות באיחוד 

אלמונים השחיתו אנדרטת שואה בספרד
האנדרטה שחוללה צילום: פדרציית הקהילות היהודיות של ספרד

אלמונים השחיתו אנדרטת שואה בעיר אוביידו שבספרד, הם ניקבו וגרדו את האבן והפלדה עם חפץ חד. פדרציית הקהילות היהודיות של ספרד גינתה בחריפות את המקרה שהתגלתה ב-12 בנובמבר. "אנו קוראים לרשויות הספרדיות לגנות מעשים כאלה, לשחזר את השיש שניזוק באופן קשה, וליישם צעדים חינוכיים כדי ללמד סובלנות, הבנה הדדית והזכות לקבל את השונה ממך", נכתב בהצהרה.

אידה אוסרנסקי, נשיאת הקהילה היהודית באסטוריה, האזור הצפוני של ספרד הכולל את אוביידו, כינתה זאת "מתקפה אנטישמית" ומתכוונת לדווח על התקרית למשטרה ולארגונים לאומיים ובינלאומיים המעורבים במאבק למיגור האנטישמיות, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

צילום: פדרציית הקהילות היהודיות של ספרד

האירוע מגיע אחרי שהסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי בשבוע שעבר הזהירה מפני אנטישמיות גוברת ב-27 המדינות החברות באיחוד וקוראת להכפיל את המאמצים להילחם בשנאה ובדעות קדומות נגד יהודים.

המקרה הנוכחי מצטרף למקרה נוסף דומה, כזכור בדצמבר האחרון, כתובות גרפיטי עם הכיתוב "יהודי טוב זה יהודי מת" ו"נרצח יהודים נתלה אותך" נכתבו על שער בית קברות יהודי ליד עיר הבירה מדריד.

כתובות הגרפיטי שכללו שגיאות כתיב בספרדית וכמה מילים בשפה הגרמנית, רוססו בהויו דה מנזנארס, פרבר צפוני ליד הבירה מדריד. העבריינים ציירו על השער גם מגן דוד עם המילה ראוס, שפירושו בשפה הגרמנית "בחוץ". ועוד כיתוב נוסף היה בשפה הספרדית על השואה. גם אז הפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד, FCJA, כינתה את האירוע "בלתי נסבל" וקראה שיש להביא את האשמים לדין.

חילול אנדרטה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד