י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שבוע במעצר באשמת ריגול

סוף הסאגה: בני הזוג אוקנין שוחררו לביתם

כשבוע לאחר מעצרם של זוג הישראלים בטורקיה, לאחר שהפרו את החוק ותיעדו את ארמונו של ארדואן והחששות מהסתבכות הפרשה - השניים שוחררו הלילה לחופשי ונחתו הבוקר בישראל • לפיד ובנט מודים בהודעה משותפת לנשיא טורקיה "על שיתוף הפעולה" • ברוך מתיר אסורים

סוף הסאגה: בני הזוג אוקנין שוחררו לביתם
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך מתיר אסורים: לאחר מאמצים משותפים מול טורקיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין ממודיעין, שוחררו הלילה (חמישי) ממעצר באיסטנבול, כשבוע לאחר שנעצרו באשמת ריגול לאחר שתיעדו את ארמונו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן ונחתו הבוקר בישראל.

בני הזוג המריאו במטוס פרטי במימון משרד החוץ, כשהם מלווים באנשי המשרד; רינה דג'רסי-דביר, ראש החטיבה הקונסולרית וחיים לוי, ראש חטיבת משאבי אנוש פנים, אשר נשלחו לטורקיה כדי לנהל את המגעים ולסדר עבורם את הטיסה ארצה.

בהודעה משותפת ששוגרה מלשכתם של שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט, נמסר: "לאחר מאמצים משותפים מול תורכיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה".

בנט ולפיד מוסיפים בהודעתם: "אנחנו מודים לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין".

"אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ".

לסיום הוסיפו ראש הממשלה ושר החוץ, "תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

הזוג אוקנין, שניהם עובדי חברת 'אגד' כנהגי אוטובוס, נעצרו ביום חמישי שעבר באיסטנבול שבטורקיה לאחר שנתפסו מתעדים את ארמונו של הנשיא, דבר שאסור על פי חוק, למרות שרבבות תיירים מצלמים אותו מידי יום.

למחרת הם הובאו בפני שופט שהאריך את מעצרם ב-20 יום תוך שהוא מדגיש כי הם חשודים בריגול. בישראל נעשו מאמצים לאורך השבוע האחרון לשחררם מבלי לדרדר את היחסים עם טורקיה שגם כך רעועים מאז 'משט המרמרה' ב-2010.

בחסדי שמים, למרות התחזיות הקודרות של חלק מהפרשנים, הזוג משוחרר הלילה חזרה לישראל כשבני משפחתם פוגשים אותם על המסלול בנתב"ג, ומשם הם נוסעים לביתם במודיעין כדי לנוח מן החוויה המטלטלת שחוו, כשהם נמצאים בשני בתי מעצר שונים ומואשמים בעבירות חמורות שעונשן כבד מנשוא.

הבת שירז הגיבה לשחרור ואמרה: "אנחנו בשיא ההתרגשות שלנו. אנחנו בלי מילים כאן, אנחנו בעננים, אני רק רוצה להודות למדינה המופלאה שלנו שעשתה את הכל והייתה איתנו כל הזמן", היא גם הודתה לטורקים על השחרור.

מעצר ישראלים בטורקיה נטלי ומורדי אוקנין נפתלי בנט יאיר לפיד רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד