י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע החלטת בית המשפט

סבו של איתן בירן: "הילד הפסיק לחבק אותי, הלב נקרע"

בן השש ששרד את אסון הרכבל בחודש מאי האחרון אמור לשוב לדודתו באיטליה. סבו, שמואל פלג, מערער. ואומר בראיון "מקווה שביהמ"ש ישאיר אותו בארץ"

סבו של איתן בירן: "הילד הפסיק לחבק אותי, הלב נקרע"
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב קבע כי חטף מאיטליה את נכדו, איתן בירן (6), השריד היחיד מאסון הרכבל באיטליה, הותר לשמואל פלג להתראות עם הנכד רק בחסות מרכז קשר של משרד הרווחה. כך פורסם ב'שראל היום'.

הסיטואציה אינה קלה לפלג, סא"ל (מיל'), שאיבד לפני חצי שנה באסון את בתו טל, נכדו טומי וחתנו עמית. "לפגוש את איתן, כשלידי נמצאת כל הזמן עובדת סוציאלית, נותן הרגשה שמתייחסים אליך בחשדנות".

הוא אומר עם הגשת הערעור לבית המשפט העליון, "מאז שאיתן נלקח ממני בהוראת בית המשפט, הרגשתי שהוא מאוכזב ממני. הוא הפסיק לחבק אותי ולקפוץ עליי. אני רואה איך הילד הפתוח והפטפטן, שלא הפסיק לדבר על כמה הוא שמח לגור בישראל, נסגר בעצמו. הלב נקרע. הבטחתי לאיתן שהוא יגור איתנו, אבל בית המשפט קבע אחרת".

השבוע שוחח שמואל לראשונה עם איתן על החזרה הצפויה שלו לאיטליה: "שאלתי בעדינות מה הוא מרגיש, אבל איתן נאטם ואמר שהוא לא רוצה לדבר על זה. נראה לי שהוא מכין את עצמו לניתוק מאיתנו. זה מנגנון הגנה שלו. ככה הוא מגיב גם כשמנסים לדבר איתו על ההורים שלו. אמרתי לו שאבוא לבקר באיטליה".

לא בטוח שאת ההבטחה הזו יוכל שמואל לקיים, בוודאי לא בתקופה הקרובה. לפני כשבוע דווח באיטליה כי התובע בעיר פאביה, שבה התגורר איתן עם הוריו, הוציא נגדו צו מעצר בינלאומי. ברגע שכף רגלו של שמואל תדרוך בארץ המגף, הוא ייעצר לחקירה פלילית בחשד לחטיפה.

לשאלה האם הצו והחקירה בישראל בחשד לחטיפה שווים את ההסתכנות, ענה כי: "אם משמעות החירות של איתן היא חוסר החירות שלי, אז כן. טובתו קודמת לכל. קרה לנו נס ואלוקים הצליח להציל אותו פעם אחת. ניסיתי בפעם השנייה ובינתיים כשלתי. אני מקווה שבית המשפט העליון יורה להשאיר את איתן בישראל".

על כך שמערכות המשפט באיטליה ובישראל לא קיבלו את התעקשותך כי מקום מגוריו של איתן אמור להיות בארץ. ענה שמואל פלג לשאלה למה הוא חושב שזה ישתנה בעליון: "אני מקווה שהעליון ישים את טובתו במרכז. יום אחד, לא מאוד רחוק, איתן יקרא בגוגל על המאבק סביבו. הוא יראה שם שנלחמתי בשבילו עד הסוף, ושבשום שלב לא ויתרתי עליו".

הראיון המלא יתפרסם מחר במוסף "שישבת" של 'ישראל היום'.

איתן בירן החלטת בגצ אסון הרכבל באיטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד