י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחשש לקורונה

הבנקאים נדהמו: קשישה הרתיחה שטרות במיקרוגל

בנק ישראל החליט לזכות את חשבונה של קשישה ירושלמית, מנהלת כספי ועד הבית מזה שנים, ששרפה בטעות שטרות בשווי של קרוב ל-10,000 ש"ח, לאחר שהכניסה את השטרות לקערת פלסטיק עם אקונומיקה וחיממה אותם במיקרוגל כדי לחטא אותם, מחשש להידבקות בקורונה

הבנקאים נדהמו: קשישה הרתיחה שטרות במיקרוגל
השטרות שהורתחו במיקרוגל צילום: בנק ישראל

תושבת ירושלים, בת 74, שמנהלת את כספי ועד הבית מזה שנים, שרפה בטעות שטרות בשווי של קרוב ל-10,000 ש"ח, לאחר שהכניסה את השטרות לקערת פלסטיק עם אקונומיקה וחיממה אותם במיקרוגל כדי לחטא אותם, מחשש להידבקות בקורונה.

ר' היא גימלאית מירושלים, ובין העיסוקים שלה היא מנהלת את כספי ועד הבית. בפנייה נרגשת לבנק ישראל שלחה ר' מעל 70 שטרות חרוכים, בשווי של קרוב ל-10,000 ש"ח. היא כתבה: "אני מנהלת את ועד הבית של הבניין וגובה כסף מדיירים. השבוע אספתי את כל השטרות בסך אלפי שקלים. מחשש לקורונה נגעתי בשטרות עם כפפות ובתמימותי קיבלתי עצת חברה, הכנסתי אותם לקערת פלסטיק עם אקונומיקה וחיממתי אותם במיקרוגל כדי לחטא אותם. יצאתי מהמטבח מהמטבח ומיד חזרתי כשאני מריחה ריח שרוף והכסף נשרף".

בפנייתה כתבה כי "אני מרגישה אשמה גדולה הן בגלל שזה כסף שלא שייך לי והן משום שאני אזרחית נאמנה ומעולם לא גרמתי להשחתת כסף. אני מתכוונת לשים בקופת הועד שיק מחשבוני על הסך הנ"ל, ולהחליף את השטרות הפגומים. זה גורם לי לתסכול ומקשה עלי עוד יותר להעביר את הימים הקשים האלה ספונה בבית, שלא לדבר על העניין הכלכלי - הכנסתי החודשית שהיא פנסיה לא גבוהה".

השטרות שהורתחו

המקרה החריג הועבר לבדיקה במחלקת המטבע בבנק ישראל ובה נבחנו השטרות על ידי מומחי זיהוי השטרות בבנק ישראל ונמצא כי אכן הם מקוריים. לפיכך, הוחלט לזכות את חשבונה של ר' בכל סכום הכסף שנשרף והם הופקדו בחשבון וועד הבית.

לדברי מנהל אגף המזומנים במחלקת המטבע בבנק ישראל, אמיר ספרנוביץ', "הבנק מעניק שירות לציבור של החלפת שטרות או מטבעות שנפגמו אגב שימוש, וזאת באמצעות פניה לבנק ישראל והצגת השטרות או המעות שנפגמו. השירות לציבור ניתן בקופת בנק ישראל בירושלים בכל סכום או באמצעות שליחת בקשה בדואר (בדואר ניתן בסכום של עד 1,500 ש"ח). חשוב לציין כי נגיף הקורונה אינו מועבר על ידי שטרות או מטבעות, ומיותר לציין כי שטרות הכסף בישראל מכילים חוטי ברזל העלולים להתלקח במיקרוגל".

לדברי נורית פלתר איתן, ראש מחלקת התקשורת בבנק ישראל, "במסגרת השירות לקהילה, אנו מחליפים אלפי שטרות בשנה, שניזוקו, נקרעו, התבלו ועוד. אבל מקרה של הרתחת שטרות במיקרוגל עוד לא היה לנו, גם בבירור בקרב בנקים מקבילים בחו"ל, לא נתקלנו במקרה כזה ומצאנו לנכון ליידע את הציבור שלא יעלה על דעתו של מישהו נוסף לחמם שטרות במיקרוגל".

בנק ישראל קורונה ועד בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד