י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תופעה חדשה

חרדים צעירים רוכשים דירות יוקרה בעשרות מיליוני שקלים

מתווכים ותיקים מאזורי הביקוש היקרים במגזר מספרים שאת מקומם של בני הקהילות היהודיות בעולם כובשים צעירים חרדיים מישראל שעשו הון רב בהייטק • גם בעולם ההכשרה המקצועית מספרים על ביקושי שיא למסלולי הייטק והמכשול היחיד שנותר הוא היעדר הניסיון

חרדים צעירים רוכשים דירות יוקרה בעשרות מיליוני שקלים
דירות יוקרה. אילוסטרציה צילום: Lior Mizrahi/Flash90

תופעת החרדים האמידים תפסה תאוצה חסרת תקדים בתקופה האחרונה בתוככי המגזר החרדי, מתווכים בפרויקטים יוקרתיים בירושלים ובני ברק שהורגלו להתעסק עם משפחות אמידות מהקהילות היהודיות ברחבי העולם מופתעים בשנים האחרונות לראות יותר ויותר לקוחות מתוככי המגזר החרדי בישראל המתעניינים ברכישת דירות יוקרה.

ל', מתווך ירושלמי נודע ששיווק כמה מהפרויקטים הנחשבים לטופ של עולם הנדל"ן החרדי בבירה, מספר על הכפלה של פי 10 ויותר במהלך העשור האחרון בכמות היחסית של בוגרי ישיבות המתגוררים בישראל ומתעניינים בדירות יוקרה, תחום שהיה בעבר נחלת חלקם של בני חו"ל בלבד.

ההסבר מאחורי התופעה חסרת התקדים נעוץ ככל הנראה בחיבורים שנעשו בין בני ישיבות שיצאו לעבוד לפרנסתם לחברות הייטק ישראליות מצליחות במסגרתם מינפו העובדים החרדיים את עצמם למשרות בכירות ואף פרשו והקימו סטרטאפים פרטיים שנמכרו בסכומים גבוהים לחברות בינלאומיות.

ט', שמתעסק כבר שלושה עשורים בנדל"ן הבני ברקי, טוען שמבדיקה מדגמית שערך עולה כי רובם המכריע של הצעירים החרדיים בשנות השלושים לחייהם שרוכשים דירות יוקרה ומסוגלים לשלם על אתר מיליוני ולפעמים אפילו עשרות מיליוני שקלים על בתים, הם בוגרי תכניות הכשרה להייטק ששולבו בתחילת דרכם בחברות גדולות שפתחו את שעריהם למגזר החרדי ומשם צמחו אם בתוך החברה או מחוצה לה במיזמים עצמאיים והצליחו לקטוף הישגים דמיוניים הן בפיתוח המוצרים והן בהכנסות שהפכו אותם למיליונרים צעירים.

התופעה שכבר מוכרת זה שנים בציבור הכללי של צעירים מיליונרים מעולם הייטק זולגת למגזר פנימה ונחשבת לתחום הזוהר והקורץ ביותר לצעירים חרדיים הפונים אל שוק התעסוקה. כיום פועלים כמה וכמה גופים וארגונים לחבר בין צעירים מוכשרים לחברות המחפשות כח אדם איכותי וטוב והעתיד בתחום נראה מבטיח.

השאירו פרטים וקבלו מידע על תוכנית ההכשרה האטרקטיבית בהייטק>>
מיועד לגילאי 21-28

דירות יוקרה הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד