ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מסע הסתה"

ראש ארגון רבני 'צהר' תובע את רב העיר נשר

לאחר שבעלון שנערך על ידי הרב יצחק לוי, רב העיר נשר, הוא כונה "רפורמי", ראש ארגון רבני 'צהר' הרב דוד סתיו תובע את הרב דוד לוי בגין לשון הרע | עורך דינו טוען: "יש צורך במסר ברור מאת בית המשפט כלפי תת תרבות"

ראש ארגון רבני 'צהר' תובע את רב העיר נשר
הרב דוד סתיו צילום: פלאש 90

המחלוקת מגיעה עד לבית המשפט: ראש ארגון רבני 'צהר' תובע את הרב יצחק לוי, רב העיר נשר, לאחר שהאחרון תקף אותו וכינה אותו "רפורמי" בשל דעותיו.

הרב דוד סתיו, שמכהן גם כרב העיר שהם, החליט להגיש תביעה נגד רבה של העיר נשר, המקורב לראשל"צ הרב יצחק יוסף, שגם הוא תקף את ראש 'צהר', בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב, זאת לאחר שהמחלוקת לגבי רפורמת הכשרות חידשה את הביקורת כלפיו.

"רב עיר בישראל מוביל קמפיין להשחרת דמותו של הרב סתיו ולהצגתו כפורק עול תורה ומצוות", טען עורך דינו. "מסע הסתה זה מופנה כלפי הרב סתיו אך ורק בגלל עמדותיו הציבוריות וזיהויו כאיום על ההגמוניה החרדית ברבנות הראשית".

כהנא דורש גינוי: הרבנים שטרן וסתיו כונו "רפורמים"

"הפגיעה ברב סתיו אינה רק פגיעה בו כי אם פגיעה בציבור גדול התומך ומאמין בדרכו ובהשקפותיו. יש צורך במסר ברור מאת בית המשפט כלפי תת תרבות ההכפשה, ההשמצה וההסתה הפושה במקומותינו", טען.

לפני מספר שבועות, "השיעור השבועי", שנערך על ידי הרב לוי, כינו את והרב אריה שטרן, רבה של ירושלים לשעבר, "רפורמים", ואת הרב סתיו, כשלאחרונה השמיטו את התואר "רב".

בתגובה, השר לשירותי דת מתן כהנא שיגר מכתב לרבנים הראשיים ולרבנות הראשית, בו ביקש שיגנו את הדברים, ולאחר מכן קיבל על כך חיזוק מהרב חיים דרוקמן.

 

הרב דוד סתיו הרב יצחק לוי תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד