י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יש סיכונים"

התייחסות ראשונה של יורש העצר מאבו דאבי להסכם עם ישראל

יורש העצר של אבו דאבי מתייחס לראשונה מול המצלמה להסכם הנורמליזציה עם ישראל ואומר כי למרות הסיכונים במהלך, "זאת משימה שירשנו מאבינו, השייח' זאיד. הוא היה אדם של שלום וחמלה מאז ימיה הראשונים של האמירויות. זה היה החזון שלו ואנחנו מחויבים לדרך הזו"

התייחסות ראשונה של יורש העצר מאבו דאבי להסכם עם ישראל
שליט האמירויות מוחמד בן זאיד צילום: מתוך טוויטר

יורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, מי שנחשב לאיש האיש החזק באיחוד האמירויות, בהתייחסות נדירה ואף ראשונה מסוגה שלו מול המצלמה, להסכמי אברהם. ביומיים האחרונים פרסם מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, תיעוד של בן זאיד מהחודש שעבר בארמון באבו דאבי בו הוא מדבר על הסכמי אברהם אחרי שקיבל פרס מהמכון.

בדבריו שתורגמו לאנגלית אמר בן זאיד בתשובה לשאלה מדוע הם קיבלו את ההחלטה הזו לנרמל את היחסים עם ישראל: "ראינו בכך הזדמנות ייחודית. החלטנו שיהיו יחסים דיפלומטיים (עם ישראל). בעבורנו זאת החלטה חשובה מסיבות רבות. ראשית בעבור הפלסטינים עצמם, שנית כדי לשלוח מסר ברור לעולם ולאזור שאנחנו שואפים לשלום. שלישית, זאת משימה שירשנו מאבינו, השייח' זאיד. הוא היה אדם של שלום וחמלה מאז ימיה הראשונים של האמירויות. זה היה החזון שלו ואנחנו מחויבים לדרך הזו".

בתשובה לשאלה על הסיכונים שחושבו בעת קבלתה, ענה בן זאיד: "לכל החלטה יש סיכונים בלי ספק. אנחנו חיים באזור מסובך, אבל הגמול הוא התמריץ והתוצאה שאנו נשיג ביחיד גדולה יותר מהחסרונות".

לדברי בן זאיד, "כשהחלטנו על המהלך הזה, אנחנו חיפשנו רמה של שיתוף פעולה שתהיה מעבר לשלום עצמו. איחוד האמירויות שואפת לשלום גדול יותר, כזה שנותן תועלת לכלום". יש לציין שהתיעוד הזה מתפרסם אחרי שאתמול יורש העצר של אבו דאבי תועד באופן נדיר בביתן של התעשייה האווירית בסלון האווירי בדובאי.

מוחמד בן זאיד אבו דאבי איחוד האמירויות נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד