ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
השפעות לכל החיים

מעשנים ליד הילדים? חשוב שתדעו את הסכנות

משרד הבריאות מפרסם: שליש מילדי ישראל בגילאים 4 עד 11 נחשפים לעישון טבק סביבתי | הסכנות העלולות להגרם? השמנת יתר, ירידה קלה בתפקוד הריאות, השפעות לכל החיים על הלב ועל כלי הדם ובעיות נוספות | הפרטים 

מעשנים ליד הילדים? חשוב שתדעו את הסכנות
סיגריות צילום: pixabay

מה אחוז הילדים בישראל שנחשפים לעשן טבק סביבתי ומה הנזק ההתפתחותי?. על פי משרד הבריאות, עצם היחשפות הילדים לעשן הטבק הסביבתי, עלול ליצור לילדים בעיות בהתפתחות, תסמונת מוות בעריסה, ירידה קלה בתפקוד הריאות, השמנת יתר ועוד בעיות רבות. 

אחוז הילדים שנחשפים לעשן הטבק הסביבתי: במסגרת התכנית הלאומית לניטור ביולוגי של משרד הבריאות, נבדקה מידת החשיפה של ילדים בישראל לעשן טבק סביבתי מהסביבה. הבדיקה התבצעה במהלך החודשים יולי 2020- יוני 2021, בקרב 166 ילדים בני 11-4 מישובים שונים (עירוניים וכפריים) וממגזרים שונים.

עיקרי תוצאות המחקר שפרסמו במשרד הבריאות: כשליש (33%) מהילדים במחקר (גיל 11-4) חשופים לעישון סביבתי, כלומר ניתן למצוא ריכוזים מדידים של קוטינין, תוצר פירוק של ניקוטין, בשתן שלהם. עוד פורסם כי מדיניות העישון בבית משפיעה על חשיפת הילדים לעישון. בבתים בהם אסור לעשן בתוך הבית, ריכוז הקוטינין בשתן של הילדים נמוך יותר.

מדובר במחקר המשך למחקרים שבוצעו על ידי משרד הבריאות בשנים 2011 ו 2015 – 2016. במסגרת המחקר בוצעה מדידה של קוטינין (תוצר פירוק של ניקוטין) בשתן של מתנדבים על פי גישת ה"ניטור ביולוגי".

הילדים המשתתפים במחקר מסרו דגימות המתאימות לבדיקה, שהועברו למעבדה הלאומית לניטור ביולוגי במעבדה הארצית לבריאות הציבור במשרד הבריאות. בדוגמאות שהתקבלו נמדדו ריכוז קוטינין (תוצר פירוק של ניקוטין). 

כאמור, להחשפות ילדים לטבק סביבתי ישנן כמה השלכות התפתחותיות ובריאותיות, כמו תסמונת מוות בעריסה; לוקמיה; לימפומה וגידולים; זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות; דלקות של האוזן התיכונה; תסמינים של גירוי בדרכי הנשימה העליונות; ירידה קלה בתפקוד הריאות; אסתמה; סוכרת מסוג 2; השמנת יתר; והשפעות לכל החיים על הלב ועל כלי הדם. 

עישון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד