כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מלאכים ממ"ש

העסקן העולמי השיא את בתו וזכה ל'לחיים' אצל האדמו"ר מסקווירא

העסקן החסידי 'משה מורגרטן' הפך בשנים האחרונות למפורסם בעולם, אחרי שהתפרסם עוד קודם לכן ברחבי ארצות הברית. השבוע הוא השיא בתו וזכה למעמד 'לחיים' מיוחד בביתו של מורו ורבו הרבי מסקווירא שמוקיר ומעריך את פועלו • 'בחדרי' עם התיעוד והדברים שנישאו במעמד

העסקן העולמי השיא את בתו וזכה ל'לחיים' אצל האדמו"ר מסקווירא
העסקן משה מורגרטן בלחיים אצל האדמו"ר מסקווירא צילום: באדיבות המצלם

העסקן החסידי העולמי, ר' משה שלמה מורגרטן, השיא את בתו, והגיע להתברך מפי מורו ורבו האדמו"ר מסקווירא, שם שתו האורחים והמשפחות 'לחיים' לרגל השמחה.

העסקן לבית סקווירא, ר' שלום בער פישל, שיבח את ר' משה, בפני הנוכחים הרבים, ואמר על דברי רש"י בפתח פרשת השבוע וישלח יעקב "מלאכים ממש", ממ"ש הם ראשי תיבות "משה שלמה מורגרטן", הוא "היה מלאך שהושיע את אחינו בני ישראל". עוד אמר הרב פישל: "הוא מכניס כוחות גדולים בשביל כלל ישראל, גם כשהסיכויים היו קטנים, הוא לא נרתע, הוא כאב את כאבם של ילדים שראו את אביהם בערב פסח בכלא, ולבו נשבר כשהוא ראה אותם קוראים "מה נשתנה" בתוככי הכלא כשבאו לבקר את אביהם".

עוד אמר בנוכחות האדמו"ר, כי "כזה פרויקט של עסקנות לא היה הרבה שנים, הוא ממש האיר את עיניהם של ישראל עם הפעילות שלו, היה כאן קידוש השם עצום, העמים ראו איך אדם שלא למד במכללה ולא מתמקצע בשפת המדינה, הצליח בעסקנותו הגדולה, הוא הסתובב עם הלבוש החסידי במסדרונות הכי חשובים בוושינגטון".

ר' משה בדבריו נתן שבח והודאה לבורא עולם, וכן הודה לאדמו"ר על דברי החיזוק העצה והתושיה שהוא מעניק לו בכל עת על כל צעד, כשהאדמו"ר מחזק ומעודד את העסקן בזמנים קשים ולחוצים כשהוא עומד לקבל החלטות הרות גורל שיש בהם סכנת נפשות.

ר' משה מורגרטן העסקן העולמי פועל בשנים האחרונות בכל קצוות תבל כדי לחלץ יהודים שנמצאים במצוקה. בחודשים האחרונים הוא הפך לבעל שם עולמי בחילוץ אנשים מאפגניסטן, חברות רבות ואנשי עסקים יהודים ולא יהודים, תורמים לארגון 'צדק' שבראשו הוא עומד.

החוק עליו דיבר העסקן בשמחת ה'לחיי'ם אצל האדמו"ר, עבר בסנאט האמריקני ב-2019, והביא לאנחת רווחה מסוימת בקהילות החרדיות בניו יורק. מדובר בחוק שדווח אודותיו ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס, יזכו לחנינה אם החוק יעבור, כולל החרדים שבהם.

מורגרטן סיפר אז ל'בחדרי חרדים' על המאבק הקשה והבלתי מתפשר של איש אחד, שרתם לשם כך את האדמו"ר מסקווירא ומשם הכל היסטוריה. יצוין כי הוא עמל להעביר החוק במשך כעשור, וכאמור החוק עבר בניגוד לכל הסיכויים.

משה מורגרטן אפגניסטן הרבי מסקווירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד