י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
שב"כ מודה במחדל

פרשת הריגול בבית שר הביטחון: גנץ שכר את העובד ושילם בביט

בני הזוג גנץ שכרו באופן פרטי את שירותיו של עומרי גורן שנאשם כי הציע לגורמים הקשורים לאיראן מידע מביתו של שר הביטחון תמורת כסף. עוד נודע כי חלק מהתשלומים שהועברו מגנץ לבני הזוג גורן, הועבר באפליקציית 'ביט' | שב"כ מודים במחדל ומבטיחים לתחקר ולהסיק מסקנות

פרשת הריגול בבית שר הביטחון: גנץ שכר את העובד ושילם בביט
בני גנץ מחוץ לביתו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עומרי גורן, הישראלי שנאשם כי הציע לגורמים הקשורים לאיראן מידע ממחשבו של שר הביטחון בני גנץ תמורת כסף, הועסק באופן אישי על ידי בני הזוג גנץ ואף מספר תשלומים עבור עבודתו, נעשו דרך אפליקציית 'ביט'. כך נחשף הערב (חמישי) ב'כאן 11'.

לפי הפרסום, בתקופה בה הועסק גורן באופן פרטי בביתו משפחת גנץ, שר הביטחון לא נחשב עדיין "אישיות מאובטחת". עוד נודע כי בני הזוג גורן פתחו ביחד חברה דרכה הועסקו בבית משפחת גנץ. מסביבתו של גנץ הבהירו כי הכול נעשה כחוק, תשלומים תמורת קבלות והקפדה על הכללים.

גורמי ביטחון מתחו ביקורת על שב"ב, שם מודים במחדל ומבטיחים להסיק מסקנות: "מדובר במחדל. גם אם בני הזוג גורן עבדו בבית משפחת גנץ עוד לפני שמונה לשר ביטחון הרי שנדרשת בדיקה בסיסית של עובדי הבית. הבדיקה הזאת לא נעשתה ואם נעשתה היא נעשתה ברשלנות מקוממת שהרי אם היה ידוע לגורמי האבטחה שמדובר באסיר לשעבר ומי שהורשע בשוד הוא לא היה מועסק בבית ששר הביטחון. עכשיו בשב"כ בודקים איזו בדיקה נעשתה אם בכלל ויסיקו מסקנות".

עומרי גורן גורוכובסקי, עובד המשק בביתו של שר הביטחון שנעצר בחשד לריגול עבור איראן, ישב עברו בכלא בגין שורת עבירות פליליות שבוצע. כעת יבדקו במערכת הביטחון כיצד התקבל לעבוד במקום הרגיש למרות העבר הפלילי העשיר.

בין היתר, כך לפי כתב האישום שהוגש מגדו, גורן שדד בנק בשני מקרים שונים - נעצר ונכלא. בסך הכול נפתחו נגדו במהלך השנים 14 תיקי משטרה בעבירות שונות, מתוכן הוא הורשע 5 פעמים וישב בכלא 4 תקופות מאסר שונות.

כפי שדווח מוקדם יותר, עובד בביתו של שר הביטחון בני גנץ נעצר בחודש האחרון בחשד כי הציע מידע לאיראן, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. זאת, במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. העובד, עומרי גורן גורוכובסקי, אזרח ישראלי תושב לוד, הועסק יחד עם אשתו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון.

בחקירה עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, נוכח גישתו לבית השר.בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנת נוזקה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעה קבוצת פצחנים ("האקרים") המכונה Black Shadow, המזוהה עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

גורן איתר, באמצעות תוכנת הטלגרם, כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.

 

בני גנץ ריגול איראן עומרי גורן גורוכובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד