י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעודו נלחם משפטית

ממשל ביידן נלחם כדי שחסימת טראמפ לא תשוחרר

ממשל ביידן נלחם כדי שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לא ישוב לטוויטר, תוך שהוא נאבק משפטית בהחלטת החברה שמונעת ממנו להעביר מסרים למיליוני תומכיו

ממשל ביידן נלחם כדי שחסימת טראמפ לא תשוחרר
דונלד טראמפ/ג'ו ביידן צילום: צילומסך

למאבק המשפטי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לבטל את החסימה שלו מפלטפורמת המדיה החברתית טוויטר, יש לוחם חדש: ממשל ביידן. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

משרד המשפטים האמריקאי ביקש ביום חמישי להתערב בתביעה שטראמפ הגיש נגד טוויטר בשל סעיף 230 של חוק תקשורת הוגנת משנת 1996, המעניק לחברות אינטרנט חסינות משפטית רחבה.

בקשתו של טראמפ באוקטובר לצו שיאלץ את טוויטר להחזיר את חשבונו, כללה טענה שסעיף 230 אינו חוקתי. לטענת טראמפ, החוק נותן לחברות טכנולוגיה שמאלניות לצנזר קולות ימניים. לחשבון הטוויטר של הנשיא לשעבר היו כמעט 90 מיליון עוקבים לפני שהוא נסגר בגין הסתה לאלימות בעקבות מהומות הקפיטול ב-6 בינואר.

הדיון בנושא יימשך בשבועות הקרובים. בינתיים טראמפ גם צריך להיאבק בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, שחסמו אותו מלהשתמש בחשבונות שלו. ולמעשה מונעים ממנו את היכולת להעביר מסרים לתומכיו.

יש לציין שטוויטר ופייסבוק הודיעו שגם אם טראמפ ייבחר לנשיא ב-2024, הם לא יחזירו את החשבונות שלו. לטענת החברות, טראמפ הפר את המדיניות של החברות בכל הנוגע להסתה לאלימות בכך שעודד את תומכיו לפרוץ לקפיטול ב-6 בינואר האחרון, כדי לנסות למנוע את אישור תוצאות הבחירות בהן ניצח ג'ו ביידן.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד