י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כדי שפיכות דמים ר"ל

הדיינים על אסונות האופניים החשמליים: "השלטונות לא אוכפים"

גדולי הדיינים ואבות בתי הדין הגר"י סילמן והגר"ש רוזנברג במכתב על החובה להישמע להוראות השלטונות בעניין התקנות לרוכבים על אופניים חשמליים ואף להקפיד מעבר לכך בגלל הסכנה הקיימת בהם, הורים שלא יקפיד על כך שידעו שלכל הפחות תוטל עליהם האחריות המוסרית לכך

הדיינים על אסונות האופניים החשמליים: "השלטונות לא אוכפים"
אופניים חשמליות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הדיינים הגאון רבי שריאל רוזנברג, גאב"ד בד"ץ בני ברק והגאון רבי יהודה סילמן, ראב"ד בד"ץ בני ברק, כתבו מכתב המתפרסם הבוקר (שישי) בריכוזים החרדים בעניין אופניים חשמליים לאור ריבוי האסונות עם מעורבות אופניים בתקופה האחרונה.

תחת הכותרת "אך את דמכם לנפשותיכם אדרוש" נכתב במכתב של בית הדין בבני ברק: "בשנים האחרונות התרבו ברחובות כלי רכב חשמליים – אופניים וקורקנט, ורבים מהמשתמשים בהם נוהגים בחוסר זהירות משווע, ובאים הדברים לכדי פגיעות בגוף בהולכי רגל, ואף כדי שפיכות דמים ר"ל, כאשר נפגע ונפטר הרה"ג ר' אברהם אדרת זצ"ל". (מרבני נתיבות עולם שנהרג לפני כחודשיים מ.ו). 

הדיינים ממשיכים וכותבים: "ואמנם השלטונות קבעו כמה כללים לנוהגים בכלים אלו, וכגון שאסור לצעירים שאינם בני שש עשרה להשתמש בכלים אלו. אך לצערנו הכללים אינם נשמרים כלל, והשלטונות מזלזלים בדבר ואינם פועלים לאכוף אותם. וכידוע מה שאמר רבינו הקהילות יעקב זצוק"ל שחייבים לשמור את כללי התנועה בהקפדה רבה, ואילו חז"ל היו מתקנים תקנות אלו היו מחמירים הרבה יותר".

את מכתבם מסיימים בהוראות ועל החובה להורים לקחת אחריות: "וחובה על המשתמשים בכלים אלו להזהר שלא להיות מזיקים וניזוקים ח"ו, ולהקפיד על כל כללי הזהירות, לא לנסוע על המדרכות בין הולכי רגל, ולא להדחף בין מכוניות בכבישים. ועל ההורים והמחנכים לפקוח עין, ולא לתת לילדים שאינם גדולים דיים להיות אחראים, או שאינם נוהגים באחריות הנדרשת לכלים מסוכנים אלו, להשתמש בכלים אלו. והורים שלא יקפידו ע"ז, ידעו כי הם אחראים, לכה"פ מוסרית, על נזקים אם יגרמו ע"י ילדיהם".

הרב יהודה סילמן הרב שריאל רוזנברג אופניים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד