י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתוך ימי השבע ברכות

קידוש השם חובק עולם: העסקן החסידי השלים מבצע חילוץ נוסף

בעודו בימי השבע ברכות לרגל נישואי בתו הבכורה והטרדות הנלוות, העסקן משה מורגרטן, הכתיר בהצלחה עוד מבצע חילוץ חובק עולם של משפחות נמלטות מאפגניסטן מאימת הטאליבן. מורגרטן ל'בחדרי': "המשפחות היו בסכנת מוות, לא היו כרטיסי טיסה, הן היו חייבות פשוט לברוח"

קידוש השם חובק עולם: העסקן החסידי השלים מבצע חילוץ נוסף
אילוסטרציה צילום: unsplash

מטוס פרטי שנשכר על ידי משפחת אנשי העסקים קרדשיאן המפורסמת בארה"ב, ובו כ-130 אפגנים שהיו בסכנה גדולה מצד הטאליבן, נחת אתמול (חמישי) בנמל התעופה סטנסטד הסמוך ללונדון.

האפגנים ישהו 10 ימים בבידוד בשל נגיף הקורונה לפני שיתחילו חיים חדשים בבריטניה. מועדון הכדורגל לידס יונייטד, יחד עם משפחת אנשי העסקים קרדשיאן המפורסמת בארה"ב, נעזרו בארגון 'צדק' שבראשו עומד ר' משה מורגרטן, העסקן העולמי, חסיד סקווירא, אשר פעל לחלץ את הנוסעים בפועל.

כזכור, בריטניה ומדינות אחרות פינו אלפי אפגנים ברכבת אווירית כשקאבול נפלה לידי חמושי הטאליבן באוגוסט האחרון. רבים עזבו מאז למדינות שכנות בתקווה להמשיך למערב. משפחות רבות שהיו בסכנה מצד הטאליבן, פנו לארגונים בעולם כדי שאלה יסייעו להן לברוח מאפגניסטן. חלק מבני משפחותיהם נהרגו או נלקחו בשבי על ידי הטאליבן. אז הסכנה והלחץ היו גבוהים מאוד, ובשל כך היה מאוד חשוב להוציא אותם מחוץ לאפגניסטן.

ר' משה מורגרטן.

המשפחות שרבים מהן מגיעות ממשפחות עניות, הצליחו להגיע לפקיסטן ובסופו של דבר להשיג אשרות לבריטניה. אבל הם נותרו בפקיסטן במשך שבועות ללא שהצליחו להשיג טיסה מחוץ למדינה.

לבסוף המשפחות קיבלו את סיועם מארגון 'צדק', בראשות משה מורגרטן, שגם סייע בעבר ליהודי זבולון סימן טוב לעזוב את אפגניסטן.

מייסד הארגון הרב משה מורגרטן, עבד עם מפורסמים רבים בארה"ב בשנים האחרונות כדי לקדם רפורמה במשפט הפלילי בארה"ב. מהלך עליו חתם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מורגרטן פנה שוב לאותם אנשים כדי שיממנו מטוס חכור לבריטניה.

הרב משה מורגרטן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "המשפחות היו בסכנת מוות, לא היה כרטיסי טיסה בשבילן, הן היו חייבות פשוט לברוח משם כי הוויזה של כולם נגמרה, אז היינו חייבים לארגן במהירות מטוס פרטי, רק ככה הצלחנו להוציא אותם, פניתי לאנשים איתם עבדתי בעבר על חוק האסירים, והם מימנו את הטיסה".

ר' משה מורגרטן חיתן השבוע את בתו הבכורה, ועם כל הטרדות והעסקנות הוא לא נח לרגע עד שווידא שכל המשפחות יצאו מכלל סכנה, "אנחנו עושים הכל כדי להציל אנשים, לא משנה מאיפה הם, אנשים טובים תורמים לארגון שלנו, יהודים חרדים וגם גויים, הארגון שלנו עוזר למי שרק אפשר".

טאליבן חילוץ מאפגניסטן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד